|
|
|
|---|---|
| Ja, det finns egentligen inte mycket att skriva om. En 330i levererad av Kneippbadens Bil 2005-04-06. Enda synpunkten är att regnsensorn borde gå att påverka mer. Framför allt att ställa långsammare. Har nu kört 1450 mil utan problem. Så det är glädjande att TV skriver "Brittiska biltidningen "Whatcar?" inledde 2006 med att ha sin egen prisutdelning till bilbranschen under torsdagkvällen. De passade då på att ge BMW 3-serie pris för Årets Bil." | |
|
Inga problem med min efter snart 500 mil, går som en dröm! Det ända felet(?) som irriterar är den berömda pedalpulseringen då torkaren går när bilen står stilla. Finns en del teorier att det är bromsarna som "torkar sig" och att det är normalt.. |
|
| Imponerande att din 330 är felfri. Speciellt då din också är en av dom första bilarna. | |
|
BeemA: Märkligt det där med pedalpulseringen då bara vissa känner av det. Jag har det inte på min bil. Keep Your Distance! |
|
| Inga som helst problem! Den har gått 1100 mil. | |
| Märkligt att folk blir imponerade över att bilar som gått hela 1000 mil och däromkring är felfria. Vart är världen på väg. Inget specifikt för just BMW. Alla tillverkare har ju liknande problem. För bara 10 år sedan skulle nog ett bilmärke ha rasat som en sten om de började gå sönder under inkörningsperioden. | |
|
De har alltid varit så att första årskullen är drabbad av barnsjukdommar. Den mängd ökar givetvis i takt med hur mycket elektronik som stoppas i bilarna. Det var inte riktigt samma press att få ut en ny modell "itid" förritiden. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Jo, men fortfarande lika märkligt att folk blir imponerade av en bil som är felfri efter 500 mil. | |
|
arthurdent: Jag var imponerad av madsejas 330 som liksom min är en av dom första bilarna att levereras till kund och den har gått 1450 mil. Keep Your Distance! |
|
| Ok, alla har vi olika syn på kvalitet. | |
|
Min förra E90 325 som rullat 2100mil...krångade enhel del. Min nya E90 325 som nu rullar 140mil...felfri och som en dröm. Två´helt olika och skida bilar gällande känsla och kvalitete. Men då är iof den nya en -06 Och min gamla en "Förserie" bil från Mars -05 Livet är underbart när underlivet är bart |
|
| Danne523: Hur kom det sig att du bytte till en ny 325 efter 2100mil? | |
|
Eric86: Onödigt mycket pengar som jag ville bli av med...... Skojja bara. Kollar du min profil hade du sett. Den första 325 jag hade var "snikutrustad". Min nya är betydligt mer utrustad så därför bytte jag. Livet är underbart när underlivet är bart |
|
|
K1mzo: Det är fortfarande märkligt och kul att en E90 tillverkad förmodligen i februari är felfri med tanke på alla oss andra som drabbats av alla möjliga och omöjliga fel. Och jag behöver inget medlidande! Keep Your Distance! |
|
|
Min nya Passat är också felfri efter 2200 mil och då är det ju också en ny modell. En ny bil för kanske 300-400" som nya 3-serien borde väl inte heller krångla eller..........? sw |
|
|
En premiumbil ska väl inte krångla? Flåklypa |
|
|
Inga problem än så länge, men tycker att värmen tar lång tid innan den kommer... (stora kliman) Helt klart sämre än min tidigare E39-98. Lev. mid September och 430 mil på mätaren. |
|
|
Prisse: Det är många som tycker att värmen är för dålig. Dom har mätt termostaten på min och hittar inget fel. Keep Your Distance! |
|
|
Clubsport: Tack, då slipper man fundera på detta. Förmodligen är det väl så att motorn skall uppnå en viss temp. innan värman kommer ordentligt när man kör auto på kliman? |
|
|
Prisse: Ja, så är det. Det är därför det dröjer ett tag innan fläktarna varvar upp. Dom nya motorerna ska vara så värmeeffektiva att dom inte släpper ifrån sig så mycket värme samt att det tar tid innan dom blir varma. Keep Your Distance! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.