AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.156

728- 99 på blocket. Rimligt pris?

Vad är ett rimligt pris på denna. Känns lite dyr...även om den är i fint skick
Länk
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Dyr men ovanligt lite mil.

Novation hade en 728iA-96, 9000mil, import med skinn, rätt snålt utrustad i övrigt om jag minns rätt, begärt pris 79000kr, kanske kan vara lite vägledning om prisbilden. Värdeminskningen kommer alltså bli minst sagt påtaglig om man betalar 175kkr för en 99:a idag...
sjukligt dyr enligt min mening.drygt halva så kanske det kan bli affär?

130 eller så om man hittar en kund.
Do
190
Dorfmeister
BMW 320dxdrive touring msport 2021
Tror jag vet varför han satt ut det priset.

Landsbyggd,metallic, och automat ger en värdering på Bilpriser:
till 157-168 privat och 180,000 vid handlare...

Antagligen har han varit inne där och kollat, dessvärre är den värderingen inte helt korrekt pga ovanlig bil, lassgammal modell och en förödande import på modellen.

Schnell Schneller Sterlingrau
Tack för snabba svar. Passar på det nuvarande priset.
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Låter klokt!
Saknar dessutom komfortstolar, det minsta kravet på en E38.

MVH,
E38B12
Vorsprung Durch Überlegenheit
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Tror på någonstans mellan 100-125. Synd på så rara ärter!
Gemini__
100 000:- (som lägst) låter inte troligt, menar du det på fullaste allvar?
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Ja, jag menar det på fullaste allvar. Kika på de 728:or som legat ute de senaste månaderna. Hur många har sålts. E38 sjunker som en sten ... och värre blir det!
Gemini__
E38:orna är inte de lättaste vagnarna att sälja, helt klart. Men har man en ärlig lågmilad E38 i gott skick behöver man inte alltid skänka bort den. 100 000:- för vagnen i första inlägget är på tok för lågt (om vi ponerar att den är i ett gott skick). Vis av egen erfarenhet vet jag att man kan få ut mer för en fin E38:a.
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Som sagt: 100-125 tror jag. Vis av egen erfarenhet har jag sett minst två liknande importbilar (mer mil dock) gå under hundringen!
Gemini__
Ja, mer mil ställer till det en aning. Jag diskuterade prisbilden på exemplaret ovan. Men sak samma, man kan säga att man får mycket bil för pengarna iaf om man väljer en E38. Härliga bilar är det allt.

Är det någon som är ute efter en riktigt fin svensksåld 728 så är denna värd en titt trots den dåliga annonsen:
Länk
6000 mil och en ägare sedan ny. Går att pruta bra på den.
Håller med Mixtus i värderingen. Bilen är sju årsmodeller gammal samt att e65an har funnits i fyra år nu. Tyvärr är nog värdet nedåt 100KSEK på denna. Väntar man ett halvår till att pruta från 175KSEK lär nog inte priset bli högre. E38an vandrar i samma fotspår som e32an gjorde när e38an var etablerad....

Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Gissar att det är nog tyst i luren hos säljaren.

mvh
100 papp för en fin svensksåld enägarbil med icke fobiskt miltal är för lågt. Lägg på ett par tusen mil och import så är vi där. ;)
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
125 papp för en fin svensksåld enägarbil med icke fobiskt miltal är absolut möjligt.
100 papp för en ofin svensksåld enägarbil med icke fobiskt miltal är likaså rimligt.

PowerMac: jag har inte sett bilen. Därav min försiktiga prissättning 100-125. Har sett alltför många "fina svensksålda" bilar på bild, som i verkligheten visar sig vara lite halvsunkiga.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.