|
|
|
|---|---|
| Börjar bli riktigt trött på denna här skit bilden nu. Bilen startade ej imorse men motorn snurrade runt fint när jag försökte starta skiten. Inget händer, verkar inte få någon gnista. Detta hände en annan gång när jag var iväg. men då hjälpte det att låsa bilen och låsa upp igen. Har jag någon dold startspärr av något slag ? | |
|
Får du fram soppa? Var stiften dränkta eller torra? Kikat efter gnista? Luktar det bensin när du försöker starta? Har du bra batteri? Kan vara så enkelt som kondesvatten i tanken om du har lite soppa. Det där med att låsa upp och stänga igen låter väldigt skumt, borde inte ha med tändningen eller startförloppet att göra alls. I och för sig kan man få sånna skumma "fel" när man har ett dåligt batteri dock. Känns lite avlägset att alla sex tändspolar ger upp på en och samma gång. Hade 3 defekta tändspolar på min 325:a -92 men då gick bilen ändå, som en påse skit men i alla fall. Sist när du körde bilen, kan det vara så att du enbart körde en väldigt kort strecka, t.ex. in i garaget? Därav sur motor? |
|
| Jag vet att luftmängd mätarn är kass men där väntar jag på en ny. men bilen har ju gått att köra för det. men innan jag ställde bilen på kvällen så hoppade den på tomgång vilket den inte gjort innan. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.