AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
1.239

Någon som vet en bra bilfirma/hall?

Visa användare
395
wollick
Cayenne S
Jag tänkte importera en BMW från tyskland. Funderar först och främst på en fräsch e36 eller e39. Jag undrar om det finns någon som vet en bra och stor bilhall i Tyskland som man kan besöka? Jag tror att man kan finna en billigare samt bättre bil om man struntar i mobile.de och autoscout24.Eller har jag fel? Kan någon rekomendera nåt vettigt? TAcksam för alla svar
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Är tveksam om det finns någon större bilfirma eller bilhall som inte använder sig av mobile eller autoscout24. Det enda jag tror du kan hitta utanför dessa siter är bilar som säljes privat och då får du kolla tidningsannonser.

___
//Ulf
Visa användare
395
wollick
Cayenne S
Kan du rekommendera någon tidning som har en nätbaserad upplaga?
www.sueddeutsche.de

www.zweitehand.de
Fa
217
Fartglad
BMW M5 2002
wollick: Finns många handlare som har goda kontakter med andra handlare/återförsäljare som får bättre priser än de objekt som listas på mobile osv. Beror ju helt på vad du söker.
wollick:

Jag och min svärfar var i hamburg för ca 2 på en riktigt BMW återförsäljare och köpte en bmw till ett riktigt bra pris. Mitt tips är att göra som han och jag,du och en vän skall ta flyget ifrån skavsta till lubeck, hyr en bil och till hamburg. Titta runt, köp inte första bästa du ser, vi tog in på ett hotell närheten av taxinord (säljer även bmw som har gått som taxi, lite ful färg men 03,04 och 05), hotellet kostade bar 65kr per/natt. Frukost ingick. Det finns nästan en bilhandlare vart 10 meter. PS: Glöm EJ att säga till säljaren att han skall fixa skylt eller så gör du en fuling och tar med dig ett par svenska skyltar och skyltar om och åker VÄLDIGT lungt hem.

Hoppas mitt tips har hjälpt något.

Flink
Gör ingen fuling tyska polisen har en speciel gränsbevakning styrka som patrullerar autobahn och kollar upp bilar det kostar ca 700 euro i böter och måste betalas på plats och bilen får inte flyttas utan bärgare vet det av egen erfarenhet det va lite läropengar så nu åker man bara hem lagligt.
"eller så gör du en fuling och tar med dig ett par svenska skyltar och skyltar om och åker VÄLDIGT lungt hem"......... Eeh... Don't try that at home, kids.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.