|
|
|
|---|---|
| hej på er! hmmm jag har en bmw 740ia 97a och jag undrar vad det är som sitter imellan farthållarmotorn och påfyllningen till nivåregleringen(stora burken) det sitter en liten rund (sak) gummi upphängd med en kontakt på och 2st typ soppa slangar på en in o en ut. det har börjat ticka i den när bilen är igång sen 4dagar tillbaks. och sen är jag intresserad av att veta vad det är för membran alla pratar om och vart det sitter/svårt att byta? mycket tacksam för svar.mvh 7an | |
Plumber |
Vattenventilen? |
|
Hej 7 an! Har oxå ett tickande därifrån och fick förklarat för mig att det är bränslereturpumpen,har ingen aning om det är bra eller dåligt,bilen går som faan men den tickar. Mvh Dic |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Tomgångsmotorn ///MVH Hasso Länk |
| Är det nåt som är dåligt eller bra med ticknadet? Har också ett tickande alldeles vid bromsvätske behållaren tror jag det är... | |
|
Okej! Var sitter tomgångsmotorn?Känner mig klart okunnig på M60. Mvh Dic. |
|
| tack för svar! hmmm tomgångs motorn sitter väl inte där??? den sitter ju i framkant på motorn under plasten!!! hur som! e det någon som vet vart det beryktade membranet sitter och hur byts det samt är det svårt????tacksam för svar.... | |
|
Membranet sitter på bakgaveln av motorn, och du hittar massor att läsa om detta om du söker under tidigare inlägg. Jag tror att den pump som du hör "tickandet" ifrån är avluftningen till tankventilationen. Den sitter upphängd på det sätt som du beskriver på oljefilterbehållare i motorrummets vänstra del och den har jag massor av dålig erfarenhet från ( Länk ). Mvh. Patric, BMWCS #4598 Min E38 Länk |
|
| PJ: Ska den alltså inte ticka? Jag har ett (periodiskt) starkt tickande ljud som jag lokaliserat till den platsen ungefär nämligen.. | |
| jo jo bägge ska ticka när de fungerar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.