AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
824

325i touring -02

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Länk

Jag saknar framför allt multiratt och ev. PDC. Priset känns lite högt med tanke på milen.

Åsikter om utrustning och utrustningsnivå?

Xenon och mulitratt/farthållare skulle jag aboslut sakna på den annars helt okej utr vagn. PDC tycker jag man både kan ha o mista, har det på nybilen och de är väldigt sällan jag har nytta av det.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Tack för synpunkterna, wendtan.

Som jag fattat det är det en relativ enkel och hyffsat billig operation att uppgradera ratten?

Egentligen ska väl en sån bil ha navi också, själv klarar jag mig utan men jag tänker redan frammåt på den dagen jag ska sälja bilen.

Är det rätt pris?

Priset känns på gränsen till för billigt, men det är kanske jag som tappat greppet om marknaden sen i höstas lite. Multiratt är som jag förstått det väldigt enkelt att eftermontera.
Navi är trevligt, men absolut inte något krav för att få den såld. det är nog väldigt få 325 iT som har navi pro. Jag har bara sett någon enstaka, klart vanligare på 330.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

När det gäller ratten så behöver du inte byta den utan enbart delen med knappar samt att men behöver en andapterkabel för att koppla in knapparna. Har för mig att den kit som innehåller allt man behöver kostar mellan 1500 och 2000kr.

När det gäller priset så tycker även jag att det är på gränsen till för billigt. Har inte kollar så mycket på 325 utan mer på 320i/320d men jag kan ju säga så här att en 320iAT/320dAT med samma mil och utan M-sportpaketet i regell kostar betydligt mer på www.bmw.de. Men med tanke på milen och att det är privat så kanske det är där priset ska ligga?

___
//Ulf
RiProPro-medlem
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Mini Clubman Cooper S -19
Bilen saknar även rails men det kanske inte ingår i komfortpaketet i Tyskland?
Tycker också att priset verkar lågt men det är iofs privatförsäljning.

/Rickard
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Det är ett bra pris, men för det inte extremt billigt. På firma hade den säkert kostat 2000euro till.
Undrar vad inbytespriset för den bilen är i D? Kanske nedåt 12000?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.