|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag har fått en skada på plastfönstret på min 325 cab E30, årsmodell 92. Har kollat med några bilsadelmakare ang rep och fått prisuppgift på från ca 5.000 till 7.000 kr. Har någon ett tips om att komma undan lite billigare? Mvh Gert | |
|
Hej Tycker det låter som mycket pengar om det bara är bakrutan. Du kan kolla med någon segelmakare, dom använder ju även genomskinlig plast för olika segel. Eller kanske tillverkare av partytält. Lycka till. Mvh //Peter |
|
|
har själv blivit rekomenderad att köpa orginal rutan på bmw å sedan låta någon händig människa sy fast den för en billig peng..iofs gäller detta e36, men en orginalruta e nog de bästa i mitt tycke. hör av dej om du hittar nån händig människa! ;) mvh crille the sky is the limit! |
|
|
Originalruta till E36 kostar 3076:- men då sitter den med blixtlås. (kom 97 eller 98) ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Det finns bakruta med blixtlås även till e30. Är rutan fastsydd blir det svårt att byta den. Man måste i princip ta av suffletten från ställningen för att få in den i symaskinen. Suffletten är delvis limmad på ställningen. Se även info på den utmärkta sidan Länk |
|
|
Stort tack till er alla som så snabbt engagerade er i mitt problem! Mvh Gert |
|
|
Är nästan säker på att from -91 fick E30 blixtlås runt rutan, vilket gör saken lättare för dig Gert. Tror att en ny ruta kostar ca 2500kr och är bara att dra dit med blixtlåset. Titta vad du har för modell och ring till din lokala BMW verkstad Lycka till!! |
|
|
Länk ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.