AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.315

E34 instrumentbräda i läder!?

Sida 2 av 2
Så här står det om instrumentpanelen:
"Instrumententafeloberteil mit Softhaut-Oberfläche". Det betyder nåt i stil med "Instrumentpanelens överdel klädd med mjukhudsöverdrag" - rätta mig gärna, Scheckheft eller nån annan som kan språket bättre. Det har inget med läder att göra iaf.
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Enligt babelfish: Soft skin surface

///BMW - Was sonst!
Jag fick för ett tag sedan reda på en Europeisk 540i/6 med komplettläder, lackerad i Veilchenblåmetallic med komplettläder i bland annat Nappa blåviolett med kantsöm, denna bil har även kolfiberpaneler precis som M540i och M5 20 Jahre, stark vill ha känsla, den stod för övrigt, 2månader i Garching;)

E38B12; Kikade på en 540iT/6 med komplettläder i Britishracinggreen, han tog även bilder, tyvärr är den "en av 499st" troligtvis skrotad, den är åtminstone avregistrerad i Sverige.

Ytterligare en är den sista M540i: n, 32/32 lackerad i Britishracinggreen, med komplettläder i Britishracinggreen och Arizona Sun, om den pratades det om att inredningen kostade $8-9000, kommer inte i håg om det var US $ eller Canada $.

b97_knl; Här på forumet ägde en M5 3,8-92 med komplettläder, kommer inte i håg just nu, men lädret var riktigt dyrt.

För gemene man är det en fördel, att inte ha läder på instrumentbräda och hatthylla, lädret kräver ständig skötsel, något som dom flesta inte ger.

Mvh Stephan
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Kan det inte vara som så att denna "Instrumententafeloberteil mit Softhaut-Oberfläche" blivit felaktigt översatt i den svenska broschyren?

//Stenback
Stenback,

Min tanke också, och troligen det mest sannolika....

Mvh,
Kalle
________
Bilarna: Länk
mi
305
micro
316i touring -09
523i -99
Lite kuriosa bara, de visade nyss hur de gör instrumentbrädan på 6serien, på discovery channel. De byggde en bräda med äkta läder, penslade i varenda liten skarv vid sömmar etc, så den skulle vara 100% perfekt. Sen på med gegga å in i en maskin å vips har de en form att gjuta plastbräder med, som ser ut som läder :)
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
varken min 525i-91 eller 530iA-93 hade läderklädda instrumentbrädor.

___
Vagnparken: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.