|
|
|
|---|---|
Rette |
Tjenare. Jag har ett trasigt baklyse sedan en bump med en v70:P Då Gick vänster baklyse sönder, eller själva lyktan gick ju sönder och insatsen flög bara bort från sina fästen. Hur som helst, skaffade ny lykta men behöll gammla insatsen då jag inte kunde se några skador på den, inga kablar som var av eller skadade eller kabelskor eller liknande. När jag då skulle testa att stoppa in den nya lyktan med insats så lyste endast det vanliga lyset och blinkersen fungerade normalt. Varken bromsljus eller backljus fungerar, (inte på höger heller) Jag har kollat: Så att alla lampor är hela. Alla säkringar är hela. inga kabelbrott i själva insatsen. Vill poientera att broms och backyse har fungerat tidigare, och själva "kollisionen" var väldigt liten , bucklade bara lite plåt längst bak på vänster bakskärm och krossade den orange blinkersdelen på lyktan så jag tycker inte det borde ha hänt något speciellt? Så jag tar gärna emot tips och råd på vad jag ska felsöka! Tacksam för svar! Mvh Fredrik |
|
En kompis som hade en e36 hade liknade bekymmer. Men det var blinkers som krånglade då. Slutade med att han köpte hela insatsen. Det verkade som det glappade med kontakterna, för ruckade man lite på blinkerskontakten så funkade den en liten stund. Vet inte hur jordningen är gjord på dem, men kan det vara folien som står för den? Isf är det ju lätt att det blir glapp där, så då räcker det ju med en lättare stöt för att förstöra det. ,,bara en tanke,,, lycka till. |
|
Rette |
ExHonda: Jordningen är gjord så att det är en kabel som går och jordar någonstasns i chassit och sedan till en kabelsko i insatsen som sedan jordar hela metallskenan då man sätter den på plats så tar en bit av metallskenan i kabelskon. Men jag har funderat på jordfel för det brukar kunna vara boven, ska kolla runt lite mer, tack för svaret iaf! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.