AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.816

Färg på E87

Do
382
DonAmir
X1 23d E84 -11 Vermillion Rot
Nu när man kan välja vilken färg man vill vad valde ni och vad hade ni valt nu.

Min är tryck på min signatur länk Nautikblau

Jag hade nog valt Arctis Met som finns på E90

Min BMW 116i
Länk
Do
382
DonAmir
Enligt den tyska BMW Bilconfiguratorn kan man välja vilken färg man vill både på bil och på läderklädsel

Länk

Min BMW 116i
Länk
jag hade nof valt svar , silver eller röd...DonAmir ska du göra något med bilen såsom nya fälgar??
Pe
177
Pelleman77
Z4 SDrive -09
325d M-sport touring -07
Sonoramet. föll jag för och hade valt samma om jag skulle göra om det.

Do
382
DonAmir
jag vet inte om fälgar...
vi får se det kostar ju en del...
ba
92
badboy81
120i -06
Titansilver valde jag för att man ser inte smutsen så fort och så är det en rätt så snygg färg. Problemet är att många billiga japaner och vanliga bilar har den färgen så den är inte så unik. Sonora tycker jag är en väldigt snyggfärg och sticker ut lite, problemet kanske att man blir fort less på den.

sp
251
speedy68
118i-06 sparkling grafit
Valde sparkling grafit av att den såg himla snygg i bilder. Säljaren var av samma linje. Så jag tog chanchen men var lite rädd att blev inte bra..Men nu efter att haft den så är jag nöjd och den sticker ut från mängden. (De finns inte så många här iaf) Smutsen syns lite och den är lätt att hålla ren ..
St
14
Stenfan
120i E87 - 05 Kvartsblå
Själv valde jag mellan sparkling grafit och kvartsblå. Säljaren ( ingen på BMW göteborg) hade själv aldrig sett den kvartsblåa lacken. På info broschyrerna är de ju den kvartsblåa så jag chansa och jag måste säga att jag är väldigt nöjd. Tycker den e väldigt läcker. den skiftar nyans relativt mycket beronde på sol eller icke. Har för övrigt inte sett någon mer kvartsblå!

er
22
ernjo01
318iT -09
116i -05
Vårt val av färg var enkelt. Vi valde Kvartsblå.
Den rullar i Göteborg om än så lite. 1200mil på 8 mån.

Funderar på en ny 318 också. Vill då också ha den i kvartsblå men det kostar 12,000:- extra.

Johan, GBG
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Fick min igår.. Saphirsvart.. så de blir väl till att tvätta ofta..
tänkte lämna in den på lackbehandling till att börja med..

BMW CS #5139
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Helt rätt färg på ettan! Saphirsvart är den klart snyggaste svarte på både nya 3an och 1an.
ba
92
badboy81
120i -06
JL, min bmw-handlare sa att man inte ska lackbehandla bilen direkt pga då tillsammans med skyddet som är från början blir för hårt och kan spricka.
Vetifan om det är sant, kanske kan nån vet mer om detta?

sp
251
speedy68
118i-06 sparkling grafit
Badboy81.. De sa faktist min säljare oxå men sa att han vet inte om de sant.. Men de skulle va roligt att veta hur det är igentligen. För det kom ju lappar från firmer som ville lackbehandla med samma ;-)
ba
92
badboy81
120i -06
speedy, det kom lappar för mig oxå

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
hmm ok de har jag inte tänkt på..
bilvårdsfirman jag brukar anlita rekomenderar att utföra behandlingen ganska omgående.. och de har jag gjort på de två nya bilar jag tidigare haft... hmmm

BMW CS #5139
Ang. behandling av helt ny bil läste jag nyligen en artikel i frågan, vill minnas att det var i Teknikens Värld. Flertalet säljare var av den bestämda uppfattningen att man inte skulle lackbehandla bilen omgående, andra hade ingen uppfattning. Några säljare backade upp sina rekommendationer med information från deras lackavdelnig. Vad bilrekondfirmorna själva ansåg behöver jag nog inte nämna ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.