|
|
|
|---|---|
|
Konstig fundering kanske,men varför blir en del nyare kylare på moderna BMW som "sprängda" nere i "botten" på kylaren,och det redan efter ett fåtal år i bruk... Har sett det på en del nyare BMW's...Bl.a. E39 540i+även E46 330i. Blir som "bananformade" längst nere.. För klena mtrl?+felaktigt tryck? så att dessa kylare "sprängs"??Eller vad :/ Kylarna till mina gamla BMW's har emellanåt, efter massor med år och mil, fått lite läckage utan att dessa "raserat så fullständigt och definitivt" som det verkar iaf på nyare BMW's "kylarras".. Tycker det låter för mig som om tillverkarna nu inte alls har samma säkerhetsmarginaler som äldre konstruktioner av kylare...Dåligt om det är så. Snålt i överkant anser jag iaf... Men antagligen så är det priset man får betala för "slit o släng" mentaliteten som råder idag...INGEN har väl en bli mer än "ett par år" idag så fabrikanterna ser väl en möjlighet att göra lite klenare mtrl på div prylar utan att "folk" reagerar..kanske?!?...Nåja,lite tillspetsat det här sista, men ingen "bra" utveckling" hur som helst. Några synpunkter? Mvh Janne. | |
Gold |
Har faktiskt sätt ett riktigt skräck exempel på detta. En E39 av senare model, som stog uppe på min polares verkstad för försäkrings jobb. Kylaren hade "exploderat", skjutit bort hela den övre böjen/gaveln i detta fall. Man tycker ju att mindre kylslangar eller dyl borde skjuta före själva kylaren?. Sen vad detta berodde på i detta fall vet jag inte. ///M arcus |
|
Ok..Tack för responsen Gold! Undrar ändå om inte felaktiga kylarlock med för högt satta öppningstryck är bidragande i en del fall?... Vet inte om det kan vara så, men bara en till fundering om orsaker till dylika haverier... Kanske någon som har något mera att tillägga i tråden? Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.