|
|
|
|---|---|
|
Hej! Tänkte be om lite råd! Har knallat de 300m till parkeringen bara för att upptäcka att man tappat nyckeln! Har letat nu i 2 timmar, den är borta! Nån måste ha plockat upp den medans jag letat i fickor,väska etc. Jag är SÄKER att det är på denna sträcka jag tappat den. Hur gör man? 1. Väntar snällt på att någon ska lämna in den till polisen? 2. Åker till BMW imorgon? Vad kan de göra? VAd kostar det? 3. Vad gäller försäkringsmässigt om något skulle hända? Bor mitt i smeten och bilen är dyr! Behöver råd! mvh Jens | |
|
har du ingen extra då? isf flyttar du på bilen och parkerar hos nån du känner,(om du har extra nyckel förstås), annars hoppas jag att du har en bra sovsäck. :-) tar de bilen med nycklarna, har du problem, för du kan inte bevisa att du har tappat de. ring polisen och prata med de också. |
|
|
Hmm...kolla i instruktions boken? Isf följ instruktionerna för o "initiera om" den nyckel du har kvar...Hittar någon din nyckel o lyckas finna ut till vilken bil den går så lär han ändå inte kunna starta den med den då den ej är initierad,tror jag... Självklart bör du åka till din märkeshandlare imorgon o "plocka bort" den tappade nyckeln från bilens "datasystem"... E du lite teknisk kan du oxå lokalisera bränslepumpsrelät o ta me det upp i lägenheten:-) |
|
|
Hej! OK hjälp mig! HUr initsierar jag om nyckeln? instruktions boken finns förnärvarande i min gamla lägenhet, 10mil härifrån. Snälla hjälp mig |
|
|
jag vet bara hur man gör på E34...du har väl en E46 misstänker jag.. Så här gör man i vart fall på E34... 1: Öppna bilen med fjärrkontrollen (detta avaktiverar larmet). 2: Stäng förar dörren 3: Vrid tändnyckeln ett kort tag (max 5sek) till läge 1, sedan åter till 0 4: Tryck sedan på knappen som "inte ser ut som BMW märket" o hål nertryck.Tryck sedan på kanppen som ser ut som "Bmw märket" 3 gånger i snabb följd inom 10 sekunder.Släpp ej upp den andra knappen när detta görs!. Släpp sedan knappen som "inte ser ut som BMW märket". LED blinkar långsamt i max 10sek. Under tiden som LED blinkar håller man nyckeln NÄRA bilens sändare/mottagare dvs innerbackspegeln och trycker på någon av knapparna. Centrallåset "signalerar" genom att låsa/låsa upp om allt gått bra!!.Samma procedyr för övriga sändare måste påbörjas inom 30 sek du "initierade" den första nyckeln... Borde va nåt liknande sätt på din bil... |
|
|
Tillägg: Om jag förstått det rätt så kommer man INTE kunna öppna bilen med hjälp av den tappade nyckelns fjärkontroll...Självklart kan de öppna med nyckeln men då kommer larmet gå så fort dörren öppnas... |
|
|
Annars kan du ringa BMW assistans (nr brukar stå på verktygslådan) de vet säkert vad som är lämpligt att göra... |
|
|
tack Dawwe, men jag ringde till en väns vän ovh fick låna hans garage för en natt. Fan vad dryg att ha tappat nyckeln, blir så j... förbannad på mig själv. Tack för råden i alla fall. Imorgon får man ta bussen till bilen, och sen bilen till BMW ;-) Ha det gott allesammans! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.