AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.573

Bmw E34 problem med värmen

Ca
13
Calypsoröd
520 I 1990
Hej!
Hoppas att någon kan hjälpa mig.
BMW 520 I E34 -90.

Har ett underligt fel på värmen.Har mycket bra värme när jag kör men när jag kommer ner på lägre fart eller tomgång så börjar det blåsa kallluft i kupen.Ökar jag varvtalet så kommer värmen.Luft i systemet jag Vet! jag vet att det är lite klurigt med luftningen men har luftat på alla kosten regler.

detta har jag åtgärdat under en kortare period:Vattenpump ny sen mindre ett år,fläktkoppling vid vatten pump ny,värmepump bytt nyligen samt ny termostat,renoverat ventilhuset vid värmepumpen.

Bilen går väldigt bra,oljan i motor väldigt fin,provtryckt kylsystem ok,ingen olja i vatten har bra avgasvärden nyss besiktat utan problem.Motor temp stabil under körning.

Hoppas att någon har ideer om problemet.

Tack på förhand.

Ps:har läst alla inslag om liknande problem på Forum,har ej hjälpt.
Visa användare
847
Subidius
750 -91

Jag hade samma problem. Hade kollat allt och det va inget fel alls någon stans, men sen visade det sej att vätskenivån sjönk ganska fort helt oväntat ibland, bara att fylla på med vatten när värmen började bli taskig. Ganska skumt.

Effekt är inget utan kontroll!
Kim Karlsson, Kalmar
Fr
86
Fredde86
320 Touring -02
Jag var på min 525a E34 tvungen att lyfta upp vänster framhjul ca 30cm från backen o sen ha bilen på tomgången medans man fyller på vatten.. Det tar ett tag men jag lovar det funkar.. Det gjorde det på min iaf.. Sen får man klämma på alla slangar.. Och alla luft skruvar måste vara öppna(termostathuset och på kylaren)..
Ca
13
Calypsoröd
520 I 1990
Tack för tipsen !

har provat med olika varianter,har fortfarande luft kvar.

Jag märker att när jag startar bilen och gör första körningen så hör jag att skvalar i värmepaketet med vatten.

Önskar mera förslag på luftning , har aldrig varit så här kronligt att få ut luften.

Tack på förhand
Arne
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.