|
|
|
|---|---|
|
Tjena, första gången jag skriver men inte första gången jag är här på forumet, riktigt trevligt forum, ´men till min fråga. Jag funderar på att köpa en 328 e46. Men jag har inte tagit beslut om det blir 4dörr eller 2dörr. Innan har jag haft en massa turbo bilar, har en nu en bil med rak 6a och turbo. Kommer jag blir less på en rak 6a utan? Fördelar och nackdelar med ci och ia? Och det viktigaste hur är 328 i hel helt? mvh Sun | |
| Jah har haft 2 Saabar med turbo, nu en 330 e46. Saabarna var bägge fabriksnya med starka motorer men når inte upp till knäna på BMW:n. Jag har aldrig testat en 328 men skillnaden mot 330 lär inte vara överdrivet stor | |
|
Tja! Ja allt är ju relativt! Har du haft en s4, evo eller annan stark turbo bil så kommer du inte häpnas av 328ans prestanda. Å andra sidan får du en ruskigt fin bil vad det gäller helheten. Styrning, chassi, våghållning år på riktigt fina + en mycket fin 6 med härlig gång. Kanske en 325a - 01 egentligen är ett bättre köp. Lite problem med länkarmar är fixat + lite råare motorsång. Visserligen går 328an (enligt mig iaf) lite bättre en 325an men det är marginellt. Ingen av bilarna är några prestanda monster men dock mycket fina bilar. angående kaross-val så är det bara att titta på bilarna. cupen är snyggare 10 gånger av 10. sedanen mer praktisk. Prestanda mässigt är det ingen skillnad. Lycka till! |
|
|
en trevligt sak, 328-an. köp coupen som är betydligt snyggare än sedan modellen. BMW- bilar behöver inte turbo. |
|
|
Skillnaden mellan 328 o 330 är större än man tror. trust me. Märks framför allt efter 100. Men 328an är inte på någotvis slö. |
|
|
tjena, tack för svaren, hm ska tänka lite på detta. Får väl ta mig till närmaste återförsäljare och testa en 328. Är ute efter en bil med en stark motor och en kaross som är ögonskön och lyxig inuti med känsla för lite prestanda körning. Inser att min nuvarande bil har ca 100 hk mer än 328 men har hört bra saker om bmw´s turbolösa motorer. mvh Sun |
|
|
Ci är väldigt vacker- tveklöst, men samtidigt kommer du alltid o ha huvudvärk när oförsiktiga ska kliva över dina fina säten för att sätta sig bak, eller när fönsterrutan strular i kylan. Sedanen är väldigt fin också o praktisk framförallt. Resten behöver man inte ens prata om, en mycket tillfredställande bil. Enbart stilrent!!!! |
|
|
4-dörrars är enligt mig det bästa valet. Det är mer praktiskt än vad 2-dörrars är snyggt. En 328 är en utmärkt avvägning mellan en praktisk, lyxig och rolig bil. Är du orolig för prestandan så får du börja se dig om efter 330:s, jag har också hört att skillnaden är större än man tror. |
|
|
Coupén är vackare än en sedan. Men jag tycker att sedan är mer sport. Coupén är mera glid. Som det nämts tidagare är det ingen skillnad i prestanda. Om man lessnar på en rak 6:a ifrån BMW är man verkligen fruktansvärt kräsen. Köp i sådana fall en M3 ;) MVH//Anton BMW - Der Deutsche Kraftwagen 320:n Länk |
|
|
Jag ångrar inte att jag köpte en coupe, snyggare överallt och har man som jag fällbart baksäte är den väldigt praktiskt för att vara så opraktiskt :) Väghållning och bromsar är bra, bilen är väldigt välbalanserad. Motormässigt är den också trevlig med mycket knuff i botten och mysigt ljud, men du lär ju tycka att den är rätt slö om du har 300hk i nuvarande bilen såklart. Provkör och se vad du tycker, kanske finns det andra kvaliteter i bilen som gör att du kan leva utan effekten. Den är ju inte slö, man hänger ju med i trafikrytmen :) Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.