|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Som jag skrev tidigare, så godkänns inte "så vitt jag vet" en sådan ombyggnad utan intyg från BMW, och BMW skriver inte ut intyg, fråga SBP eller Jesperado här på forumet, han är anställd av SBP, och är "våran" Bilprovningsexpert. En amerikan med en 97: as 740iAL byggde om den till manuell, och i och med att 740iL E38 aldrig byggts som manuell från fabrik, fick kardanen förlängas, senare monterades en kompressor från Norska ESS, och en av dom största banbilarna var född;) Var ett tag sedan jag läste om den, och någon länk har jag inte kvar, men sök själv, eller så får jag göra ett försök. Mvh Stephan |
|
| Jag skulle nog valt att sälja bilen och köpa en med manuell istället så slipper man allt besvär. Besvärligt nog att försöka sälja kanske men, men... | |
|
Att byta från automat till manuell kräver inga intyg från tillverkaren för att klara SBP. ///Mats |
|
|
Är du helt säker på att det inte kräver några intyg? Vore ju skoj om det gick att genomföra! Tomas |
|
|
Jag skulle tro att du måste göra en komponentkontroll på bilen efter bytet och det gör tydligen inte bilprovningen längre. Ska du ha bmw till att göra det blir det nog svindyrt eller omöjligt. //Magnus |
|
|
Men Jesperado kan nog tala om exakt hur det ligger till. |
|
Hans Andersson |
Kolla in den här sidan om den kan vara till någon hjälp C:\Documents and Settings\Sempron\Mina dokument\Bmw E23\BMW\Dave Kan's E28 Transmission Swap.htm Annars kan du kolla in : Länk Viket jag verkligen rekomenderar alla ! hea |
Hans Andersson |
Kolla in Länk eller C:\Documents and Settings\Sempron\Mina dokument\Bmw E23\BMW\Dave Kan's E28 Transmission Swap.htm hea |
Hans Andersson |
Okej det blev tydligen lite fel på en av länkarna sorry, här är den rätta länken Länk hea |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.