|
|
|
|---|---|
|
Tog min BMW Tds Touring-95:a på en Tripp Borlänge-Sundsvall ToR,en sträcka på ca:65mil,bilen vill ha ca:42liter diesel,Vinterdäck kraftigt snöfall bitvis samt en snitt fart på 100-110Km/h,trycker inte att det är mycket förbrukning,med tanke på att bilen ganska tung,samt att det sitter en 6:a i med manuell låda. Vad tycker ni som också åker Tds. Jensa | |
| Det låter väl som en rätt låg förbrukning tycker jag... 0,65 är ju inte något att gråta över precis =) Tds:en som jag hade drog mer än så, skulle tippa på en 0,7-0,8 landsvägskörning... | |
|
Jo,det är sant,men pumpen och turbon är bytt,samt att den är riktigt inställd,(kan nästan ställa en krona på huven),så jämt och fint går den,men tyvärr måste jag sälja den,vi måste ha en större bil,(vi är 5 st i familjen). Så jag håller på att sälja den med stor ovilja,men vad gör man när inte hela familjen får plats riktigt. Jensa |
|
Vantage |
Min "häck" drar med original sommar däck 0,65 lit/mil ( Mestadels landsväg ). Bytte däck och fälgar ( Sommar ) till 17" och 225/45-17" Goodyear F1 och vips så drar den 0,7 lit/mil vid samma körning. Med vinterdäck så ligger förbrukning på 0,68 - 0,7 ( Utan motorvärmare ). Har precis installerat blockvärmare så vi får se vad förbrukning blir då ?? Med Takbox och semester-lunk så drar den inget mer än ovan beskrivning. Har kört lite med släp och vid dessa tillfällen har förbrukningen ökat ca ½ - 1 dec / mil. Tycker att detta är helt okej, men idag äter skatten upp det mesta av denna förtjänst. Man bör nog ligga kring +3000 mil innan man tjänar något alls till motsvarande bensinare. Vantage |
|
Tja Vantage!!LB-regga bilen kommer du ner i ca:2200kr/år,det har jag och många med mig gjort,då blir det ekonomi vill jag lova. Jensa |
|
Vantage |
"Jensa" Du må tro att jag funderat på detta, men med "Kids" blir det som en Ap-bur....hehehehe... Klart ekonomiskt är det i alla fall. Såg en annons på en -96:a som lastbilsreggats....blev sugen... Vantage |
|
Tja Vantage!!Annars så har jag en Diesel Touring som är LB-reggad till salu,måste ha en större bil(tyvärr),vill du vet mer om bilen så sök på "Autopower.se"I Dalarnas Län (525 Turbo Diesel Touring-95:a). Har en riktigt fin Diesel Touring med bra historia och endsat 2 ägare,och riktigt påskostad,med M5 upphäning sänkning 19" Alu. Mvh Jensa |
|
Vantage |
Kanon. Ska kika. Bor själv i Dalarna så det finns alla möjligheter. Vantage |
|
Låter bra Vantage!!Hör av dig när det blir dax,jag lämnar ut mitt telenr,när du vill komma å`kika på bilen. Tror inte att du blir missnöjd. Jensa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.