|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Någon som vet om det finns baklampor med vita blinkers till en E32 | |
|
Har själv letat men inte funnit, tyvärr. Du får väl måla blinkersglasen röda istället, ser ju bättre ut än gult i alla fall. Pontus N. |
|
|
Vita blinkersglas bak till E32:an blev tydligen för dyrt att tillverka så det blev inte av. Tråkigt egentligen för det skulle nog ha varit riktigt snyggt. //Schnitzer |
|
|
Vad ska man ha för färg för att måla glasen? Jag har skaffat dubbla uppsättningar ifall Harry Haffa eller bes.mannen har synpunkter.. < Vanligt sunt förnuft är inte speciellt vanligt / Mark Twain > |
|
|
Jag brukar måla med "Deka Transparent Karmin Nr.29". Finnes på Dekorima Sveavägen i Stockholm. Jag har den färgen på min bil + lite tonat, ser skitbra ut. |
|
|
Har sett en BMW 750 91 ifrån Stockholm här på BMWpower som är till salu och den har vita blinkers bak! Skitsnyggt måste jag säga. Som om han har det så måste det finnas tycker jag. Nightshift |
|
|
Den här menar du. Länk Verkar ju som någon lyckats trotts allt ! Lite avundsjuk. |
|
|
Det såg bra ut. Undra om han har tillverkat dem själv? //Schnitzer |
|
|
Jag skickade mail till honom (Danne) och frågade men har tyvärr inte fått svar. Kommer skaffa såna själv om det går. Kan inte lite fler skicka mail till honom så kanske han svarar när han får lite press på sig. Nightshift |
|
|
allegri@spray.se Nightshift |
|
|
Jag har också skickat iväg ett mail till honom. Då är det bara att hoppas på att han hör av sig. //Schnitzer |
|
| Bilen e ju nyligen importerad så antagligen har han inte gjort det själv. | |
| Ringde han idag...tydligen gjort dom själv..ser bra ut på håll..men inte nära sa han | |
|
Ok, han hade gjort dem själv ändå. //Schnitzer |
|
|
Hur gjorde han då? Nightshift |
|
|
En klassiker ?r ju att anv?nda sig av glaset (plasten) fr?n en lysr?rsarmatur eller n?t. Sen tillverkar man en form i t ex tr? och skickar in allt i ugnen... Provade detta en g?ng och resultatet blev hyfsat. Men kollade man p? n?r h?ll s? syntes det att det var hemmagjort. Det blir ju aldrig samma m?nster som p? orginalglasen. Mvh Micke |
|
|
Det var verkligen synd att det inte tillverkades vita bakblinkers till E32, hade blivit snyggt. //Schnitzer |
|
| Är formen samma på blinkersen till 5-serien? om det är det kanske man kan köpa ett par sådana och såga ur blinkersdelen! | |
|
Det är inte samma E34 sedan har rak ej böjd E34 Touring har mer svängd med det hjälper ju inte. så det är tillbacka till ruta ett. mvh Stephan |
|
|
Jag såg på denna sida att de funderar på att starta tillverkning av vita bakblinkers till E32. Det finns bild under "information" och sen under "nyheter" Om ni hör av er till dem så kanske de startar tillverkningen omgående. Länk önskar köpa sido, bakjol till E30 83-87 |
|
|
Tror inte det ! " 010421 Vi har undersökt möjligheterna att tillverka bakre E32 och E34 Touring vit blinkers som utbytesglas, men det illa ut. Anledningen är att det kräver mycket avancerade maskiner för att utföra ombyggnaden, inget gemene man klarar av mao. Blinkersglaset är gjutet ihop med övriga glas i insatsen och skulle sprickorna gå lite för långt vid urtagning av det oranga glaset är insatsen helt förstörd " |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.