AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
794

Pluggen som skylthållaren skruvas i limmad på E34?

Hej

Är det någon som vet ifall det går att ta loss och byta ut de pluggar som sitter i bagageluckan och i vilka skylthållaren skruvas fast eller är de limmade? Går det att dra eller skruva ur dessa eller förstör man både dem och luckan istället?

Skulle byta skylthållare men ena skruven hade rostat fast. När jag väl fick ur den så har den ena svarta saken man ska skruva i följt med ur lite. Även tejpen som väl är till för att täta har lossat av allt våld. Vill helst få ur båda, rengöra ordentligt och sätta dit både nya pluggar, ny tejp och nya skruv.

Tack på förhand
Fortfarande ingen som vet?

Skulle tro att det är nummer 17 på bilden. Länk
Det ser inte ut som den är iskruvad eller har en fästmutter på baksidan/insidan så jag gissar att den är limmad. Någon som har erfarenheter av att ge sig på detta? Gör man bäst i att låta bli alltihop? Är lite kinkig med att få det riktigt tätt och bra så att jag inte får nån rost där. Tips mottages därför gladeligen.

Mvh

Carl
fjamsetramsa
kan du inte borra ut den??
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Skulle tro att den bara är dittryckt och expanderar när man drar i skruven. Prova att knacka från baksidan, så ser du om den glider ut.

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.