|
|
|
|---|---|
|
Hej, bytte för en vecka sen termostaten, och luftade där efter så gott jag kunde. Nu har jag kört ca 100 mil och tempmätaren står alltid rakt upp kl12 som den ska. Hur märker man om det är luft kvar i systemet och hur länge brukar det ta innan toppen går å fanders för det ska tydligen vara vanligt om man inte luftat ordenrligt har jag hört. | |
|
Om det vore luft kvar hade du märkt det efter 5 min då tempmätaren kan både gå upp och ner beroende på var luften befinner sig. Står mätaren normalt och det finns värme i bilen är allt OK. |
|
|
ok, jo det är gott om värme i kupén, har fått för mej att det kommer en kall vindpust då å då, men det kan mycket väl inbillning eftersom jag sitter å tänker på det hela tiden eftersom jag läst att det kan vara ett tecken på bristande luftning. Men då kan jag väl med största sannolikhet åka vidare lungt för tempmätaren har aldrig rört sej i millimter varken upp eller ner från normalt när den väl blivit varm. tack för hjälpen isåkare |
|
|
allt är som det ska! KICK IT! |
|
|
öppna luft "skruven" vid varm motor sprutar det ut vatten så är det luftat ! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.