|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Pass, Pengar, Parlör, Preventivmedel... Grönt kort, utlandsresekort Länk /Udo Dirkelsniff Länk |
|
| Packningen har jag fresten lastat i reservljulsbaljan vid några tillfällen då ljulet fick stanna hemma till fördel för större packvolym. Inget sattsat inget vunnet! | |
|
En juste CD-bok, matsäck och en jäkla massa att dricka...man blir helt dehydrerad att sitta i timmar med en AC som snurrar! Och den där västen förståss...jag trodde det bara var i Italien man behövde den? /casa in da house |
|
|
Utöver det där som ligge i bilen när man köper den finns det alltid. Bogserlina Startkablar Refelxväst Filt Förbandslåda 1 par arbetshandskar Extra säkringar Paraply 2 st 3 meters lastband 2 st 3 meters rep 1 rulle hushållspapper 1 ask tändstickor 1 tändare 5 värmeljus. (Räcker rätt långt för att ge den där extra värmen som kan behövas ibland.) 1 rulle silvertejp 1 rulle kraftig genomskinlig tejp 1 st plastskynke ca 2 kvm 1 st Riktigt fälgkors istället för leksaken som finns med. Utöver det så kompletterar jag alltid med en stor plåttermos med Kaffe om det är mer än 15 mils resa. Dels för att jag är beroende av kaffe. Men det är riktigt bra att ha något att ha vätska i om man behöver hämta. Den stora uppsättningen verktyg och reservdelar har jag lämnat hemma de senaste 10 åren då jag insett mina tekniska begränsningar och bilens komplexa utveckling. Jag fixar en punktering och kan tejpa för trasiga rutor och lampor. Kan bogsera eller bli bogserad och har startkablar om strömmen tar slut. Kan också hjälpligt ta hand om skadade personer eller värma mig o passagerare. Andra reparationer har jag ingen illusion av att klara utan får nöja mig att ringa eller på annat sätt kontakta verkstad eller bärgare. |
|
|
Telefonnumret till BMW vägassistans... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.