|
|
|
|---|---|
Tigerr |
Hej. De gamla sommardäcken är nerslitna. Därför tänkte vi investera i ett par nya till våren. Jag har läst mycket om dackonline.se och undrar om det finns någon annan online däckshop som funkar? Bilen är en 525iA (e34) från 94/95. Jag antar att däckstorleken är 225-60-15.. Detdär kommer jag inte ihåg riktigt. Sku också vara kul att höra vilka däck som är bra och vilka man ska hålla sig undan. Har tittat på Falken och ett nytt(?) märke som heter Star performer. |
|
Skulle varken köpa däck från Falken eller Star performer. Satsa på beprövade, testvinnande kvalitetsdäck av välkänt fabrikat - det lönar sig i längden. Kan rekomendera dig att handla av Molway i landskrona: Länk Mvh, Kalle ________ Bilarna: Länk |
|
|
Jag ser ingen som helst anledning att köpa "billiga" däck när de stora märkena inte skiljer sig så mycket i pris. Dessutom så har man ju betalat ganska bra för bra väghållning då man köpte bilen och då vill man ju inte kasta bort den med halvtaskiga däck. "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
| Jag har handlat både vinter- och sommardäck från bythjul.com, både till BMWn och till familjens andra bilar. Fungerade klanderfritt! | |
|
Det är en hel del här på forumet som handlat på Däckonline, jag tror att de flesta är nöjda med dem, sök och du ska finna... Själv handlade jag 2 nya vinterdäck för en månad sedan på Molway (eftersom jag jobbar bara några mil därifrån). Mycket bra pris och mycket trevligt bemötande. / Mvh Joakim Länk |
|
|
Enda gången jag har handlat däck online var på Gummihuset i somras. Inga problem och snabb leverans, kan tänka mig att handla därifrån igen. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
Ska tillägga att jag handlade två Pirelli P-7 VR för 1450:- styck. Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
Jag köpte beställde fyra sommardäck från Dackonline i torsdags 12/1 och de levererades hem till dörren redan på tisdagen 17/1, så jag är helt nöjd. Det blev Goodyear-däck. Prisskillnaden mellan märkesdäcken och lågprisdäcken är så pass liten att jag inte tyckte det fanns någon anledning att välja ett okänt däcksmärke med lägre kvalité. /Ulf |
|
| Köpte Nokian någonting till min förra bil i Östergötland, fick halva priset mot listan. Var ruggigt nöjd med hur de betedde sig, jämfört med de gamla originaldäcken jag hade på mina 17".. tystare, säkrare och mer grepp | |
|
även märkesdäcken är ju bra mycket billiagre hos däckonline... köpte i somras deras absolut billiagste 16" 225/50 för runt 500:- styck... funkade faktiskt mycket bättre än väntat men man får väl se hur länge de håller... |
|
|
Falken är faktiskt hyfsade däck i mellanprisklassen, hette tidigare Ohtsu Falken, sen splittade man så Ohtsu är deras däck på tunga sidan och Falken på PV Star är inte alls nytt! Har i många år sålts av Alven och Ingvarsson, de har sålt ett antal tusen av de.. Jag förespråkar alltid att man ska ha bra däck, dvs grepp samt sikt (lyse) Eftersom det är vad vi har att förlita oss på... men dessa däckexempel är ingalunda nya "skitdäck" sen får var och en avgöra huruvida de är bra eller dåliga.. En sak är iaf klar, Testade Star på 325an (205/55-15), och har aldrig haft en tendens till ex vattenplaning, däcken före (GoodYear NCT2 185/65-15) däremot.. |
|
|
Här är ett gammalt test på Falken FK 451 som inte alls är ett dåligt däck : Länk Klicka gärna på "Testresultat i diagramform" till höger också så ser man även data på hur däcket funkar. Så vida man bara ska köra bilen på landsväg så duger däcket hur bra som helst. Jag har däcket själv och är grymt nöjd. Bra pris dessutom. ///Foppa |
|
|
Foppa, Bra länk, MEN man ska ha i åtanke att testerna i länken är SEX år gamla! Mycket hinner hända på däckfronten på sex år! Mvh, Kalle ________ Bilarna: Länk |
|
Tigerr |
Det som ligger närmst nu är Continental eller Nokian. StarPerformance och Falken ville jag bara ha lite utsagor om. Jag håller fullt med i att däcken är viktiga på en bil. Nästan det viktigaste - Har man inte bra däck kvittar det hur bra bromsar man har. |
Tigerr |
Tack för alla svar förresten. :) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.