|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
loftahammar |
Jag bytte på min e39, men jag kommer inte ihåg exakt hur. Funkar det inte om man gör som på e34, håller in den högra knappen och vrider på nyckeln till läge 2 håll knappen inne tills ett språk kommer upp och vid fel språk håll in knappen igen och upprepa tills rätt språk kommer... -=Mmm Bmw=- Länk |
| Får också bara upp 00 D och sen kan jag inget göra, nedrans också! | |
|
Om jag följer (ulkes) exempel på hur man ska byta språk! så kommer jag ju in i systemet! har låst upp menyerna, men kan inte ändra språket! ??? måste man koppla datorn till systemet för att kunna byta språk? (jag har alltså låst upp menyerna men kan inte ändra språk för det) finns bara (o tyskland!???) vad göra för att byta?? Tacksam för svar? |
|
|
Hejsan,vad trevligt med den infon ang språkän dring..ska pröva.tack på förhand phallstr |
|
| Äntligen fick jag engelska som tilläggs-språk på min navigator och obc,ge inte upp utan be dem fråga från Tyskland själv går det inte att göra ,de hade samma problem med installationen av original Webasto BMW med fjärr,blev ingenting utan information från BMW Tyskland.Obs även byte av batteri i fjärren fordrar att bilen är kopplad till maskinen!Skulle aldrig ha trott det. | |
| Byte de mjukvara eller? | |
|
Dum som jag var frågade jag inte,men skulle inte tro det för priset låg på 120euro,och i det priset var diagnos på felalarm på stöldlarmet,samt byte på fjärrens batterier på Webaston som tog mest av tiden.Detta i Helsingfors. |
|
|
Slå på tändningen. 1. Håll check inne tills hela displayen lyser. 2. Tryck in 1000 och 10 samtidigt, medan du håller check inne. 3. Släpp check knappen och håll kvar 1000 och 10 4. Det kommer då stå funktion. 5. Tryck på 1:an och sedan set knappen 6. Kommer då in på menyn sprache och där står oo dt. 7. Bläddra sedan med 1:an fram till det språk du vill ha. 8. När det är gjort, så tryck set. Tabell: 00. Tyska 01. Eng 02. Eng (Amerikanskt) 03. Italienska 04. Spanska osv Fungerade perfekt på min. Lycka till Niklas |
|
| vilken e check- kontroll knappen e de samma som BC-knapp, och vilken e läge 2 , ska allting i bilen fortfarande va släckt när den e i detta läge eller ska man kunna lysna på musik i de läget? | |
| tror ni de funkar o byta språk på min färdator i min 535ia e39( ingen navi)? | |
| ?????? | |
|
Lyfter denna tråd lite :D Har en 528 -97 med tyska i färddator. Jag ha testat Ulkes metod men nånstans vid punkt 6 som han beskriv går allt åt helvete, fattar ingenting. När jag trycker fram mig till Testnr 19 o sen trycker på den vänstra knappen så kommer det fram "Lock ON" , enligt honom så ska meny komma fram. rycker man mer på den vänsra knappen så kommer det lock 01, lock 02 osv, o därefter händer ingetting som gör att man får fram meny 10 (språk inställningar). snälla hjälp ...... mvh |
|
|
Öppnar tråden igen!! Hej allihopa. Jag kommer heller ingen vart med språkbyte, när jag ska knappa in summan, så kommer det följande serie: Lock ON Lock OFF Lock 00 Lock 01 Lock 02 o.sv. Vad är fel?? Mvh Lars "Spännande Män Doftar Diesel" |
|
|
Det går inte att byta språk själv, BMW måste göra detta via sin dator. /arre |
|
| Det går inte, jag har testat. bara bmw kan eller om du har ett interface kit och ett dator program som du kan koppla till din bil. | |
|
OK, Tack för svar, typ Carsoft 6.5 eller nåt då!? "Spännande Män Doftar Diesel" |
|
|
Jag provade att reseta min bil, Bilen är tagen som flyttgods ifrån Spanien. För att se ifall min motorlampa slocknade.... Nu är min Navigation på spanska, tidigare engelska!! Det går inte att ändra tillbaka. |
|
|
Har läst att en del fått stora problem när de bytt språk med Carsoft... |
|
|
Får väl bli 600 kr på BMW då :/ För spanska tänker jag inte ha, nu har jag 2 problem istället för ett :) livet är en utmaning |
|
|
Har testan en massa saker för att byta språk i min dator, testade faktiskt clintan66 inlägg, funkade faktiskt, men med vissa ändringar, jag var tvungen att ha tändningen av för att få det funka, sen kunde jag inte trycka fram med 1 för att byta språk, jag fick börja med steg 1 varje gång jag skulle bläddra fram till det språket jag ville ha.. men som sagt det funkar nu för mig iaf.. Värt att testa.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.