|
|
|
|---|---|
|
Optimist som jag är så anser jag att det är dags att titta efter sommardäck. Om inte annat så är det bra terapi i vintermörkret. ;) Min E39 6/99 med M-Sportpaket II behöver nya sommarskor. Jag har tittat hos Däckonline och har hitta nya Kumho ECSTA SPT KU31 till vettiga pengar. Fyra sulor skulle gå loss på i runda slängar 4500:- plus montering vilket får ses som överkomligt med tanke på dimensionen. Jag har tidigare kört med Kumho 712 som var riktigt O.K, dock led dom av något högt däcksljud och mediokra våtegenskaper. Något som skall vara förbättrat på KU31, samt även slitstyrka och köldegenskaper. Vad tycker ni, skall man satsa på dom eller gå på dyrare sk "kvalitetsdäck"? 235/45 R17 255/40 R17 Lite läkar: Länk Länk Länk | |
|
Jag har Kumho både på min E32 och E28. Jag är faktiskt riktigt nöjd. Kommer bli Kumho igen. Jag tycker nog att du kan satsa på dom! /Geson |
|
V12 LeMans |
Hej Geson , så däcken håller än . Jag inhandlade dem till 750n hos Molway sommaren -03 . Jag kan annars rekommendera Dunlop SP 2000 , vilka jag inhandlade hos däckonline till min nuvarande bil . Relativt tysta . |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag skulle nog lägga till 1000lappen och välja testvinnaren Toyo proxies istället. Spöade det mesta i de flesta egenskaper av dyrare kvalitetsdäck i test 2005. Annars ligger Uniroyal Rainsport på önskelistan vid nästa däckbyte.1300 dyrare. ///MVH Hasso Länk |
|
Hejsan V12 LeMans: Däcken har nu sett sina bästa dagar. Blir att inhandla nya till våren. Blir nog Kumho igen, som sagt är nöjd med dom. /Geson |
|
|
Jag köpte Kumho ECSTA SPT KU31 i våras och är riktigt nöjd med dem. Jag buskör ingenting, bör kanske tilläggas (?), utan bedömer däck på stabilitet, tendens till spårning samt ljudnivå. |
|
|
Körde min fd 540 på Kumho 712 och tyckte dom var sådär. Framförallt var dom lite högljudda. Om den nya generationen är bättre så är det absolut inget dåligt däck. Jag hade eventuellt som Hasso skriver kollat Toyo Proxes, har hört en del som är mycket nöjda med dessa. ___ //Ulf |
|
| Var det inte Continental som vann Teknikens världs däcktest har jag för mig , det jag funderar på är om ett testvinnande däck i storlek 16" med hastighets index VR är lika bra i en större storlek(samma modell/märke) t.ex 18" med hastighets index zr? eller är det i princip helt andra däck då? | |
|
Kumho Ku31 verkar inte vara helt fel alltså. Kanske ett lite oprövat kort då den inte har hunnit testas riktigt lika mycket som Toyo PROXES T1-R och Uniroyal Rainsport 1 som Hasso med flera tipsade om. Någon som vet skillnaden i karaktär mellan Toyo proxies och Uniroyal Rainsport? Jag antar att samtliga ovanstående alternativ är runda och skakfria? Jag är alergisk mot orunda däck. Därför så har jag nästan uteslutande kört på Michelin förr om åren. Helst ser jag att ett däck har "grym" respons, inte spårar, och är förhållandevis tyst. Sen så får det gärna ha ett skysst pris. ;) Någon som vet var man kan hitta tester på Toyo proxies och Uniroyal Rainsport? Jag hittade följande info om Toyo Proxies: Länk Länk Däcktest med bland andra Toyo Proxies PDF: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.