|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag sålde en 530d A Touring -01 silvermet. med ja...ALL utrustning dock inget m-paket..men den hade m-chassie, stolar osv...var ngn topp-gubbe på BMW som ägde den tills jag fick loss den. Jag sålde den för 199.000,- med 11' mil för ca 3-4 månader sedan. Den var visserligen rätt i färg, utrustning och dokumentation, men min erfarenhet säger att nyare dieslar går ut idag. Kan även tala om att flera ringde i dagar efter att jag sålt den. Fick alltså det jag begärde. Skulle vara kul och se var ni finner ett objekt som trådskaparens, för 150-160 tkr. |
|
|
Vantage Fattade det. Skämtade bara med dig.......= ) sw |
|
|
Wadstedt: Varför blanda in bilar som varit i Sverige en längre tid? Det är inte intressant när det gäller "chias" 530d. Den har regnummer XMS och är så nyimporterad att inte ens skattemärket har kommit på. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Så om man skulle anta att den exempelvis är mätarskruvad, är den mer ärlig om 3 år när "Johan Karlsson" i Arboga vill ha en värdering på sin "fina" 530d..........? Det jag menar är att ingen har en susning om ursprunget på bilen trådskaparen tänkt sälja. Han har ju inte ens svarat på om den är importerad eller svensksåld. Det jag menar är ju att värdet som jag ser det kan skilja rätt markant på en sådan svensksåld fulldok bil än om han tex har köpt den av nån suspekt handlare i Skånetrakten. sw |
|
|
Håller med dig Wadstedt även om suspekta handlare även finns på andra platser än i Skåne ;) Karlstad, Eskilstuna, Örebro och Stockholm är väl andra orter som poppar upp på min "topplista"... Tycker också det är konstigt att trådskaparen inte kompletterat uppgifter på bilen om han nu vill ha en mer exakt värdering för som Wadstedt skriver så är historik A och O på en sån här bil och det oavsett om eller när den är importerad. ___ //Ulf |
|
|
Sant att det även finns andra "ökända" importorter spec de du räknade upp. Örebro är väl ett ställe som jag tycker jag ser mycket ofta i annonser är det gäller bilar som jag aldrig ens skulle titta på. Vore ju kul att få veta vad bilen blir såld för i slutänden. sw |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.