AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.202

Törs man köpa en 528 touring som gått långt ?

Sida 2 av 2
TCG: Du kanske missuppfattade mej lite....
Jag är inte rädd för långmilare , har haft många såddana...
Dock så är jag nyfiken på "hållbarheten" på e såm maskin osv....
Jag antar att dessa vagnar står sej bra mot rost eller ?!?!

Billy B10 , Alpina CS
Länk
Visa användare
747
TCG
540iM E39 6vxl Kompressor
Rostskyddet är tyvärr ingen höjdare på BMW. Det skiljer dock från olika modeller och årsmodeller.
Men viktigast av allt, det skiljet extremt mycket mellan olika bilar!

Min har rullat ca.28' mil och det finns i stort sett ingen rost.

Jag var dock och tittade på en M5 -99 med påstådda 18' mil på mätaren(på auktoriserad BMW återförsäljare). Den hade rost runt sidorutorna, i runtom dörrkanterna m.m... :(

MVH
/Jonas
BMW CS #5871
Min pärla: Länk
Visa användare
747
TCG
540iM E39 6vxl Kompressor
Nämnas ska väl också att min är både import, detta i kombination är väl de största rädslorna för dem som köper bil.
Välkommen att titta på min bil om du är rädd för ovanstående så har du motbeviset på myterna enligt mig.

MVH
/Jonas
BMW CS #5871
Min pärla: Länk
Ok så dessa vagnar lider av (mycket) rostproblem ?!?????
Hur är dom i jämförelse mot E-34 (rostmässigt sett alltså)

Billy B10 , Alpina CS
Länk
Rostproblemet är överdrivet. BMW har bytt ut det mesta på garantin. Och dom flesta bilar som närmar sig tio års sträcket har börjat rosta. Det rör sig allt som oftast om småbubblor i kittskarvar, inga grottformationer. Men se till att kolla baklucka, dörrarnas insida, tanklocket insidan och motorhuven insidan. Better safe than sorry...
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Maskinen är det minsta du behöver vara rädd för.

Frugans E34 har nu gått 42 254 mil och den låter precis som vanligt, däremot behöver den en ny hardyskiva, stödlager och framdämpare i vår.
Rostmässigt så har jag upptäckt en blemma höger bakskärm och någor konstigt vid skarven till taket ?

Mvh, Thomas E

"I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas."

Min första bil var en 2 årig mazda som gått 14000 välservade mil i S-holm. Kostade 1 700:- i reparationer under 8 år.
Köpte en Volvo som gått 26000 mil, mycket gick sönder (förra ägaren slarvade med underhållet mot slutet) men motorn gick fantastiskt bra och fick slita för sitt uppehälle.
Min kusin köpte en V70-taxi som extrabil med 75 000 mil som otroligt nog inte känns sunkig.
Ergo milen är inte lika viktiga som hur bilen sköts. Service och kärlek är allt en modern bil behöver. :)
Ett citat från Bilprovningens "Bilar starka sidor & svaga punkter" 2004. E39 "Rostskyddet är generellt mycket bra." Få modeller får den kommentaren
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.