AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.196

Törs man köpa en 528 touring som gått långt ?

Sida 1 av 2
Ja jag undrar om man törs köpa en 528 touring som gått lång ??
Den har gått ca 26000 mil...och är svensksåld.....

Vad har dessa modeller för problem osv.....

Billy B10 , Alpina CS
Länk
Har sökt lite men inte hittat ngt vettigt svar om långmilare...Kan ingen hjälpa mej...??

Är dessa motorer slitsarka , växellådorna är dom slitstarka (tänkte då först och främst på manuella modeller)

Billy B10 , Alpina CS
Länk
slitstarka*** ska det ju stå..

Billy B10 , Alpina CS
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Verkar inte vara några större bekymmer problem om bilen är välservad och har underhållits på ett bra sätt. (Det är många som tror dom åker i en normalmilad bil som i själva har rullat 10-15000 mil mera utan att det märks:))
Är priset rätt så varför inte.

///MVH Hasso
Länk
Priset ska vara rejält mycket billigare om det ska vara en vettig affär. Svårsåld är ett understatement på bilar med 26000mil...

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Håller med Haso och Simon_en, för en välskött bil är 26.000 mil inga problem. Kör själv bla en Audi 100 med just 26.000 mil på mätaren, jag kan inte se eller känna skillnad på min bil och en som gått hälften.

Och som Simon skriver är det inte lätt att sälja långmilare, alltså finns det goda möjligheter att komma över bilen billigt. Har du själv tänkt behålla den ett tag kan det bli en bra affär om det är rätt bil.

Racerbilen: Länk
Jo...om jag skulle köpa så är det ju tänkt att vi skall behålla den länge !
Priset på den är 69000...

Billy B10 , Alpina CS
Länk
69KSEK känns som ett skämt om det inte är en 00:a förståss.

Länk

Billy B10 , Alpina CS
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Möjligvis 59 max, bilen är snikutrustad har inte just mer än 3 pryttlar över ren standarutrustning.

///MVH Hasso
Länk
Ok Hasso...Vilka tre saker är det som är "utöver" standard ???
Ni får ursäkta men jag är novis på just E-39 modellen......Tycker dock att den är satans läcker...............

Billy B10 , Alpina CS
Länk
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Håller med om priset. Marknaden är full av e39 som börjar kallna, särskilt de tidigare modellerna. De nya håller sig bättre i pris.

Som folk har sagt så är denna snikutrustad så 69" är ett överpris. När du köper en långmilare så bör du ha en budget utifall det skulle hända något större, t.ex. toppen slår sig eller något allvarligt. Låt säga 10-15 borde man ha i beredskap. Köper du en långmilare är det alltid trevligt att ha bra med utrustning, eller någonting som motiverar köpet. Ett billigt pris t.ex.

Mer än 60" har jag svårt att tro att han får, även fast bilen må vara fin så måste man förstå att marknaden är rätt så full av liknande bilar och den ligger inte så bra till i konkurransen, dock är det bra att det står att bilen har rullat 26 tusen mil, kunde lika gärna ha stått 17 tusen mil fast med samma pris..
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Nja, Mugghållare, Rollo Dragkrok är väl det jag noterade som hastigast.
Resten är det som sitter standardmonterat på de flesta svensksålda.
Kan tyckas mycket om man listar det på ett sånt sätt i annonsen.

///MVH Hasso
Länk
Ja...han skrev ju annonsen så att det skall se mycket ut....
Han borde nog skrivit vad som är bytt ist.......

Billy B10 , Alpina CS
Länk
Runt 50 är realistiskt då den saknar skinn som många "måste" ha. Om fyratusen mil så är den iskall och lika säljbar som en Piggelin på julafton. ;)
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tja...ACC+multifunktionsratt(inkl.farthållare bl.a)+alufälgar+larm+CD är lite prylar som INTE var standard 1997 på E39.

Håller m.a.o. inte med om att den var "snikutrustad"...Men låååångt hade den rullat..

Håller med om att han istället/också borde skrivit om prylar som nyligen blivit utbytta,t.ex stötdämpare,stag i fram/bakvagn,termostat+termostathus osv,osv..

Men det kan man ju ringa och fråga om naturligtvis :)

Mvh Janne.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Janne T : jag syftar på att 90% av de svensksålda har detta som standarutrustning betydligt svårare att hitta bilar utan denna utrustning, det är nog bara Gasar-magnus som lyckades men han hade lastramp :)

///MVH Hasso
Länk
jo det är ju det man undrar lite över....hur pass långt kan en sån maskin gå ??
Är dom som M30 motorerna?? Att dom behöver ny kam efter visst antal mil ???
Att den inte har skinn ser jag bara som positivt....

Billy B10 , Alpina CS
Länk
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

hasso>>>Jag vet en till E39 som inte har "någon" exklusiv utrustning direkt :)

Nämligen farsans 523i-97...Inget skinn,ingen acc,ingen CD..bl.a. :)
Men iofs inte till salu heller...ännu ;)

Mvh Janne.

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Det enda jag "saknar" är väl xenon, men det är lätt att eftermontera.

Eluppvärmd vindruta + avtagbar dragkrok är andra plus, det går nog att få den för 60.000:-, har svårt att tro att den går för mindre än så - kombi har alltid högre värde...

Mvh
Visa användare
747
TCG
540iM E39 6vxl Kompressor
Förstår inte rädslan för bilar som rullat över 20' mil.

Jag har haft flera bilar som rullat över både 20' och 30' mil.

Har även haft bilar som rullat drygt 10', det är problem med bägge.

Ser snarare det som en fördel när garantierna gått ut så man kan börja göra servicen själv. Litar inte en sekund på märkesverkstäder, varken BMW eller Volvo, Audi. Mycket dåliga erfarenheter av flertalet olika auktoriserade verkstäder av samtliga märken.

Det jag tittar på när jag ska köpa bil är framförallt rost. Mekaniska fel kan man reparera, rost blir man aldrig av med.

MVH
/Jonas
BMW CS #5871
Min pärla: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.