|
|
|
|---|---|
|
Hej! Min indikator stegar bara i 100 mils intervall, gör era det också? Min bil har nu rullat 1400 mil och jag har 1800 mil kvar till service. Blir totalt 3200 mil serviceintervall, låter lite väl mycket? Eller? --- Christian Ryman BMWCS #2928 | |
|
Min tar också 100-milshopp. 3200 mil verkar rimligt tycker jag, jag ska in på min andra service i morgon och min bil har gått 7.400 mil (mest landsväg). /// Gunnar E. |
|
|
Min stegar oxå ned i 100 mil intervaller. Som jag skrev i ett annat inlägg så har jag haft vissa funderingar gällande serviceindikatorn. Serviceintervallerna ska ligga ungefär på vart 2500:e mil. Min indikator visade att jag skulle in på ca 3800 mil i nov -06. Då jag snart har kört 2500 mil så konatktade jag min återförsäljare igår. De sa att det fanns felmeddelande på serviceindikatorn på Ettorna. Jag fick tid för service redan nu på fredag + att de skulle installera ny mjukvara för servicemodulen. |
|
| jag kommer i vilket fall som helst fara på service efter 2500 mil | |
|
Nehä, det gick inte som jag trodde! När jag lämnade in bilen för service så hade jag lite annat som jag ville att de skulle titta på, bl.a annat de gnisslande bromsarna och det höga vindbruset från fram dörrarna. När jag kom för att hämta bilen så hade de ordnat allt det andra + lite mer men servat bilen hade de inte gjort! De förklarade att de inte gjorde service innan bilen indikerade det. Alltså vid 3500 mil. Efter lite diskussion sa de att de kanske skulle kunna göra oljebytet ändå om jag verkligen ville, men att det egentligen inte fanns någon anledning då det inte behövdes enligt serviceindikatorn. Min serviceindikator VAR uppdaterad tidigare i höst (Det visste jag ej om.) så den fungerar som den ska. Hela oljeservicehistorien är nog tyvärr missar i kommunikationen. Jag talade med olika personer hos återförsäljaren. Tycker dock att de inger ett gott intryck och ett gott förtroende. De försöker lösa de uppkomna problemen på bästa sätt. Då jag tyckte att växlingen ibland kärvade när jag växlar mellan 2:an och 3:an och vice versa så ville de byta koppling, vilket ska göras nu på onsdag. Får se om oljebytet blir av då?!!;) Det ble faktiskt skillnad i vindbruset efter justering av dörrarna. Mycket tystare! Bromsoken smorde de upp runt om. Får se om det blir bättre. Ev. kan det vara bakbromsarna som gnisslar. Har hela tiden trott att det är frambromsarna. Ev. skulle de byta beläggen bak om gnisselljudet inte försvinner. |
|
|
Hej! Ok, då verkar det vara steg med 100 mil som gäller, ett steg bakåt från E46 enligt mig. Min indikator har uppdaterats minst två gånger, både mjukvara och någon typ av elektronik. --- Christian Ryman BMWCS #2928 |
|
|
Hittar inte någon info om vilka service intervaller som gäller på E87. Min bil är uttagen i september 2004. Har nu rullat 1500 mil. Kvar till service: 1800 mil eller 2007-07. Ska det behöva gå 3 år innan oljebytet? Inte konstigt att det är fri service i 3 år numera.... E46 gick ju fint att lämna in på ett årligt oljebyte även om man inte hade kommit upp i rätt miltal. Är det så även på E87?? --- Christian Ryman BMWCS #2928 |
|
|
Min bil fick oljeservice vid 2500 och 5000 mil. Därefter gjordes byte tändstift och bromsvätska vid 6100 mil. Nu visar indikatorn 2008-11 och 3900 km. Verkar det rimligt och vad betyder det isåfall? Finns någon sammanställning över vad som ska göras när, typ serviceschema? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.