AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.128

Smitvägar förbi tullarna

Jag har hittat en smitväg som jag i alla fall tror funkar. När man ska ut ur stan vid Norrtull så kan man efter WGC svänga ner på en liten tarm som går förbi Stallmästargården. Det finns ingen kamera där. Vet en som testade och det blev ingen skatt. Finns det fler bra alternativ?
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Är inte det typ en cykelbana eller liknande? Motortrafik är väl förbjuden där? Om man kommer från andra hållet måste man ju in under vägen och runt till en väntande kamera.

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Funkar bara ut från stan, det är sant. Tror inte att det bara är för cyklar om man kommer inifrån
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Är det Bellevuevägen ni menar eller den smala som går igenom o'et i "Socialhögskolan?
Länk

//Stenback
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Den hade jag i tankarna förut. Funkar den alltså?

Tyvärr blir det 5 min omväg för mig att ta den vägen (åker roslagstull ut).

Har inte testat den själv, men vet en som testade och inte fick ngn skatt. Anneroväven.
Fo
47
FormatC:
320i -97
BMW M3 CAB -02 SMG INDIVIDUAL
En annan bra smitväg om man åker ut mot nacka kan man äka ner i hammarby sjöstad istället vid skanstull. Sedan åker man hammarby allé till lugnets alle. o kommer upp på andra sidan danviksbron. Dock lite bussfil så det kan ju bli dyrare än man tänkt sig, Har inte varit kontroll där ännu dock.

Testade WTC igår och hittade ingen väg ut, provade både vägen runt WTC och bellewuevägen till Stallmästargården, verkar inte funka. Möjligen om man lyckas åka igenom grinden till parkeringen väster om WTC men den var låst igår kväll i alla fall.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.