|
|
|
|---|---|
|
Vad har pumpen som sitter på torpedväggen för funktion? Cirkulera vattnet såklart, men varför? Blir det ingen värme i kupén om den är trasig? Samt vad är det som styr den? Går den för fullt om man har full värme på reglaget i kupen o bara på halvfart om man sänker eller? Min går inte iallafall och det är iskallt inne i bilen, fläkt går och systemet är luftat... | |
|
Det är värmepaketet... |
|
|
Vadå "Det är värmepaketet"? Vad är det för fel på det isf? Värmen funkade skitbra tills för någon dag sen. Har hållt på med motorbyte så det har blivit lite rivande bland slangar o sånt. Men det läcker inte ut nåt vatten nånstans eller så heller. Vet nån om det är den pumpen som reglerar värmen in till kupén eller om man kan tjuvkoppla den så den går på fullt ös hela tiden? Haft lite elproblem med bilen så jag gissar att den kanske inte får ström eller nåt. |
|
|
Jadu. du frågade vad det var för något, jag svarade vad det var för något. Som du kanske ser så finns det 2 "hål" pröva att skifta de olika slangarna? (flytta ner den som sitter på den övre....) |
|
|
Hmm, jag har alltid trott att värmepaketet är typ fläkten o radiatorn och allt som ett paket, men nu fattar jag vad du menar. Har inte varit väder o ge sig ut o mäta med multimetern om pumpen funkar, men det är väl bara o dra på långkallingarna o ut o kika sen. Har inte provat o skifta slangarna, dock kan det kanske vara felet då jag fick flytta pumpen helt för det inte fick plats som det satt original på den nya motorn... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.