|
|
|
|---|---|
axelsson |
har bmw 325ix som kronglar så in i norden! ABS lampan lyser i samband med att bromsarna Nyper fast bilen med växel i fart. ibland verkar den stendöd. ( verkar som att bilen inte får nån el allas ) Väntar man ett tag kan man starta den starta den. Men vem vet då den stannar vid närmaste rödlys eller bro ? :P Bilen har bara gått 21000 mil och ägds av en gubbe på 47 år i 10 år. Han hade aldrig haft fel på bilen. Blanka bes papper i 10 år. nu verkar allt komma! Nån som har något förslag vad de kan vara med abs:en ? eller batteriet? elfel? vart? osv! skriv på!! / axelsson |
|
tja! henrik isaksson här, unanders kompis. förklara vilket fel du har bilen lite mer utförligt?? stannar bilen eller är det bara abs som inte funkar. det sitter en givare till varje bromsok kring fjäderbenet nånstans. det kan vara den som tjollrar. pröva byta på båda sidorna. använd mektipset under gör det själv. tror att det finns en topic om abs bromsar. det är tydligen ett rätt vanligt fel eftersom att el + vatten + salt inte är en så bra kombination. lcyka till. KICK IT! |
|
axelsson |
nämen tjenare. Hörde att du köpt 325 -93 ? ballt. hm ja det är abs som är problemet, eller. de problemet uppkom idag iaf då jag körde i 50 på sandbanken, låste bromsarna sig med jämna mellanrum. höll ju på att gå åt helvete ... haha. Jao. Och så verkar den död ibland. fast oim man väntar ett tag så startar finns de el igen? under väntantiden funkar INGET. ingen lampa eller nå. Sen helt plöttsligt så går check kontrollen igång och så kan man starta. Vettefan. Allt detta uppkom igår efter en kallstart. Misstänker elfel, fast då borde inte motorn stanna som den gjort ca: 2 ggr vid rödlyset !? Skriv gärna vad du tror osv. / adam |
|
Tror att ronny en polare hade samma problem med sin e36a. Hans styrbox hade tydligen farit och då började bilen leva sitt egna liv. Men angående bromsarna så kan det vara värt att kolla det där. Men har allting startat på samma gång så är det knappast bara givarna det är fel på. Men hur dör den? typ tvärdör eller bara bluddrar ihop. Kan ju vara typ generatorn eller kolen som håller på att packa ihop. Under vintern så är det ju vanligt med just generator fel. Den kanske inte laddar som den ska? Min satsning är att det är ett ganska enkelt fel. Börja med att kolla typ batteripolerna att dom sitter som dom ska? Testa. KICK IT! |
|
axelsson |
Hmmm. Jadu vettefan. Hur som helst så slår abs i då ja kör.. jo den tvär dör och sen är den helt död minst 5 minuter innan de blir nå liv i den. jag var och pillade på vä- bak bromsen igår. tog bort skivan och sånt. skulle fram med trumbromsen för att kolla till mina handbroms belägg. Dem var slut. de knaske förklarar abs:en. men vette fanken va som kan ha gått snett. Men de är ju solklart att det är nå fel med att den dör och tar tid innan man kan starta den igen. Måste rulle in den i varmgarage igen och kolla till vä- bak broms. Med att den dör har jag ingen aning om vad de kan vara. Ska prova knacka och kolla batteripolerna... /adam |
|
du har nog inga abs bromsar bak så det är nog fram du ska kolla i sånt fall! KICK IT! |
|
axelsson |
hmm varför har ja inte de? är de inte på 88an ? :S Hur som helst nyper dem fast ibland. bak känns det som. Ajja den behöver seriös översyn på att den dör och inte startar ibland, även de där med att den nyper fast. |
|
kolla så att den får ordentlig jord mellan motor och kaross... mvh |
|
axelsson |
Humm? hur menar du ? / adam |
axelsson |
NU har jag hittat felet med att den la av och inte gick och starta på ett tag osv. Det var en lite ratt på batteriet som hade vridit upp sig. Slängde bort ratten och satte dit en riktig klammer ist. ABS. problemet har inte visat sig något idag. (kört ca: 4 mil idag) Vart tog de vägen? :P |
|
sa ju det =PP KICK IT! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.