AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
999

BMW 325 Ci -01

Hej alla!

Jag skulle vilja ha era tankar kring värdet på denna bil!

BMW 325 Ci -01. Svensksåld. Tillverkad 2001-06 och registrerad första gången samma månad. Två ägare sedan ny, första ägaren fram till i somras. 4700 mil. Nyservad Inspektion I. Före det servad med flera oljeservicar, dvs. mer än vad serviceschemat rekommenderar.

Svart metallic. Shadowline. 18" sommarfälgar (fälgarna sitter original på Clubsport, vad heter dessa?). 16" aluminiumfälgar (ej original) med dubbdäck.

Komfortpaketet och sportpaketet.
Interiörlist aluminium och antracitfärgat innertak.
Svart halvskinn. Sportstolar med el men utan minne på båda sidorna. Mittarmstöd i skinn. Backvarnare och automatiskt avbländande backspegel.

Förutsätt att bilen är i ett mycket bra skick. Inga parkeringsskador eller kantstötta fälgar.

Tacksam för alla seriösa värderingar!

MVH Tobbe
Polaren köpte en liknande bil fast -02:a och orientblåmet med samma fälgar men 6.000 mil istället. I övrigt samma utrustning. Han betalade 152.000kr och detta var förra fredagen. Kanske ger dig en fingervisning?

Fälgarna heter förresten "M V-speiche Styling 72" om du menar dessa: Länk

///
Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Jag trodde det var fälgen som sitter på denna bil som satt på clubsportpaketet? Länk
Rolex: Det låter som ett bra pris, han måste vara nöjd. Tack för namnet på fälgarna! Var det alltså en 325 coupé som polaren din köpte? Svensksåld? Privat eller fima?

Flera tankar? Gäller privatköp.
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Ja denna kanske visade fälgen bättre. Länk
Goldcom: Nej de där ser ut som M 68 DVS M-Sportpaketets standardfälg.

18" M V-72 är mycket riktigt fälgen som följer med i clubsportpaketet vad jag vet.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Då har vi rett ut vad det är för fälgar. Ingen som har någon värdering också :)
Er
151
Eric86
Bmw Ci ("min")
Bmw 120dM -07 (min mors)
Länk

Inte riktigt, för det är dessa fälgar!! Har testet i pappersformat framför mig=)
Inga fler tips kring värdet på denna bil. Uppskattas jättemycket! 150? 175? 190? var ligger den tror ni? Privat..
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Gissar runt 140-145kkr.
jaken: Visa mig en sådan bil för 140.000 så lovar jag att du ska få åtminstone 10.000 i provision! :)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Jag tyckte att Rolex kompis fått ett bra pris på sin och även om denna är 01:a så har den ju bara rullat 4700mil och har en hel del utrustning samt att vinterhjul ingår. Tror nog att man får räkna med att ge 150'+.

___
//Ulf
Värderingarna ligger lägre än vad jag trodde. Tittade på www.bilpriser.se, en sida jag trodde inte gärna övervärderade sådana här bilar. Resultat? 184.500 på firma, 161-173.000 privat. Då är ändå inte hänsyn tagen till att denna bil är relativt välutrustad med elsportstolar och Clubsport-fälgar. Pratade också med en försäljningschef på en auktoriserad BMW-handlare som spontant värderade bilen en hel del högre än hittills i denna tråd. Han pratade om ett inbytespris som skulle ligga i nivå med era värderingar.

Men alla värderingar välkomnas, keep 'em coming!
Det är svårt att få ut mycket mer än inbytespriset på en bil i den prisklassen. Det gäller att hitta rätt köpare men det kan vara mödosamt och ta sin tid samt att man får stå ut med en del kastralsångare. Bilhandlarna tjänar dessutom mycket pengar på att sälja en ny bil till dig så att de ger ett bra inbytespris tycker jag inte är konstigt.
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Hade rolex exempel som vägledning, som sagt, det är svårt att sälja idag, kan var lite lågt värderat men jag tror inte det slutar mycket över det i slutpris.

Lycka till!
150"

sw
Jag uppskattar era värderingar! Är det någon som kan länka till en någorlunda liknande bil i dessa prisklasser? Eller räknar ni kallt med att det är 20% prutmån på alla begagnatpriser? Något av en liten utmaning, alltså :) Jag värderar bilen högre, men det kan ju vara jag som har fel!
Ja
261
Jaymz
M140ix -18
De 2 kanske kan ge lite vägledning?

Länk
Länk

Because it’s on the Internet, it has to be true!
Åsbrink

Bara för att priserna i annonserna ligger högre betyder inte det
att bilarna säljs. I nån koll som en tidning gjorde för ett tag sen är tex
9/10 Bmw som annonseras fortfarande inte sålda efter en mån.
Kan ju ge en fingervisning om hur galet många ligger i pris.

När jag sålde min svensksålda 328 Coupé -00 för 2 år sen så låg den prismässigt bland de billigaste av de likvärdiga som annonserades.
Fick ändå gå ner 10" för att bli av med den.

Lycka till!

sw
Men om vi tar den här bilen som exempel. Min erfarenhet säger att M&N Motor i Uppsala brukar hålla ganska rimliga priser. Denna handlare är ej auktoriserad BMW-handlare. De har denna: Länk

Priset på denna bil är satt till 178.000. Bilpriser.se värderar den 8.000 högre på fima. Vid privatköp är värderingen istället 165-174.000. Denna bil saknar en massa utrustning. Den har bland annat inte sportstolar, och den har inga 18" Clubsport-fälgar. Vad är då denna värd enligt er? 135.000? 140.000?

Denna bil är inte särskilt dyr om du kollar andra annonspriser, både på blocket och på bytbil. Så då kvarstår alltså att man måste skambjuda, lägga sig 30.000 till 40.000 under begärt pris? Fungerar marknaden så? Jag vet inte, det är därför jag vill veta hur andra tänker och tycker!
Enstaka saker såsom sportstolar och 18" fälgar tror inte jag påverkar priset, så tillvida att man inte hittar en köpare som precis letar efter en bil med dessa attribut. Då kan dessa enstaka saker göra att priset blir högre. Sannolikheten att hitta någon som söker just 18" fälgar och är beredd att betala extra för det i dessa vintertider är nog ganska svårt. Desto mer utrustning bilen har desto mer lättsåld är den och sannolikheten att du hittar någon som är beredd att betala extra för navi, skinn, sportstolar, pdc, h/k, telefon, rdc, är större.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.