AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.818

Skum bil på skroten.

På powerbörsen finns en annons från Thomassons i HBG, står att det är en M 3.2 som skall skrotas, men den har 1.8/1.9'ans front. Gälarna är inte heller M, verkar bara vara backspeglarna som är M. Den ser inte särskilt bred ut över baken heller? Har de verkligen så dålig koll?

/Fredrik
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
På powerbörsen säger du ? Hittar inte den annonsen faktiskt men jag kanske e dålig..
Jag vet inte hur man länkar till en specifik annons, men kolla under delar säljes och sök på Z3 i hela landet.

/Fredrik
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Jag har ringt på bilen, det är 3,2 liters motorn i den. Håller med om att den ser skum ut. Ingen M-front och karossen ser smal ut. Det ligger även en -oo Z3 på blocket som enbart säljs i delar, killen har köpt en skrotad bil i Tyskland som enligt honom skulle användas för ett banracingprojekt som inte blev av, nu säljer han bilen i delar till hugade spekulanter.

Mvh Henrik
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Det är en Z3 M men det är inte orginal front som sitter på.
Thomasson bilskrot har över lag mycket bra koll på läget.

Här är länken: Länk

Mvh Björn

Länk

Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Såg onekligen lite skumt ut. Svårt o säga om den e smal eller bred bak. Tycker ändå det ser ut som M-fälgarna va ? Den va visst smälld bak. Blir det så jävla taskig passform fram mellan huv och strålkastare, spoiler då ? Ser skumt ut..
Bo
132
Bong
Z3 M Roadster -97
BMW Marine D7
Huven är förmodligen inte stängd.
Iw
63
Iwdal
Z3 2.0-01 svart
320i -00 Silver
Jag pratade med dem igår och han sa själv att den var krockad tidigare och dåligt reparerad....
Köpte själv speglar bågar och bakljus
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Jepp den är troligtvis frontsmälld nån gång också med tanke på frontspoilern och jag tror inte huven e öppen jag tror bilen e ramsne´
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Fälgarna är också sålda..
Bra läge för den som vill ha sportstolar... Fast jag antar dom e bicolor blå/svart o det passar ju inte på så många bilar kanske.
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Iwdal: Vad fick du betala för dina grejer?

Mvh
K
Ja vad gav du Iwdal?
Skrotar brukar ju sälja till halva nypriset, så frågan e då hur mkt mer de kostar att beställa från sanituning & då slipper man ju slipa osv. =)

//Svebba
- Jag är schnell !
Iw
63
Iwdal
Z3 2.0-01 svart
320i -00 Silver
Tycker jag fick grejerna rätt billigt.

400 för de vita bakljusen
2000 för störtbågarna inkl. alla plaster och fästen
1250 för speglarna.

Nu behöver jag någon som kan lacka dem bara.....

Har ett par extra störtbågar liggande i nyskick om någon behöver.

Är det någon mer här som köpt något??
Iw
63
Iwdal
Z3 2.0-01 svart
320i -00 Silver
Måste säga att de var grymt hjälpsamma och trevliga!!!
Ev
120
Evotek
123d Coupé-09 (Pärlan)
2002-75 (I dvala)
V40 2,0T-99 (Bruksen)
Elise S1 111S-00 (banan)
Bor själv i HBG och pratade med dem om sportstolarna som är blå/svarta.
Utgångspriset för hela inredningen var ca 10 papp och flera var intresserade och då var det budgivning som gällde.......med tanke på att HELA inredningen är halverad jämfört med en vanlig bil tyckte jag det var aningen dyrt.

Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Backspeglarna var billiga. Helt klart värt de pengarna för o bli av med elefantöronen som standardspeglarna ser ut som.

10.000 för hela inredningen är i överkant men priset är ju satt relativt efterfrågan som nog är hög på just sånna grejjer. Detär ett rejält lyft för en ordinär Z3 att få i sportstolarna..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.