|
|
|
|---|---|
-:BeeMWe:- |
Funderar på en M5 89a, någon här som äger en sådan och kan ge mig en liten budget vad han/hon lägger ned på den på en månad i reparationer, försäkring etc? |
|
Reparationer: Allt från 0 till 3-4000 tusen per månad. Bromsar är dyra delar samt andra slit delar i chassiet som stötdämpare är mycket dyrare än t. ex 535 delar, Däck är dyra p.g.a. bredden samt mycket kraft resulterar i mycket däck slitage. Tändstift är dyra. Förståss kanske du inte alls behöver byta bromsar, stötdämpare, stift m.m. om din bil är i mycket bra skick från början. Då kanske du klarar dig undan allt det dyra om du t.ex kör bilen 5.000mil och sedan säljer den vidare, men då mår den nog inge bra. Försäkring kan jag inte uttala mig om, då jag bor i Finland. Bensin slukas, oljebyten är heller inget billigt. Detta beror ju på hur pass fräsch M5 du köper. Samt på hur mycket du kör med den OCH din körstil. Jag skattar mig lycklig då jag kanske lagt en gnutta över 10.000FIM totalt i reparationer och oljebyten på 1,5år. Men min bil var i rätt bra skick från början. Support Your Local Big Red Machine! -or else- NOMADS FINLAND |
|
kalle_kristian |
SMAKAR DET SÅ KOSTAR DET |
|
Har bytt lite på min M5a: Kylare=4000:- Bromsar=3000:- Vattenpump:1700:- Termostat=500:- Bakdäck=4000:- Så var berädd på att ha ett fett konto för delar. Klarade mig undan hög försäkring pga morsan står som ägare. Betalar ca 4800:- året i Länsförsäkringar. |
|
| Glömde att säga att priserna givetvis är UTAN arbete. Så lägg på några hundra per del i jobbkostnader. | |
-:BeeMWe:- |
äh hähä det lutar nog åt någon annan bil, mina 950 kr studiebidrag klarar nog icke detta :) |
|
Gutte: Bromsar = 3000? Menar du alla fyra eller endast fram/bak? I mina öron låter det som ena belägget och en skiva fram. Support Your Local Big Red Machine! -or else- NOMADS FINLAND |
|
| bayerischemotor: Gav ca 3000:- för belägg och skivor fram ifrån Motornord. Och det är billigt! Men dom funkar jävligt bra! Trodde det skulle vara lite "B" känsla och kvallite på dom, men icke. Kan faktiskt rekomendera dom. | |
|
Det var bra billigt, måste lägga motornord på minnet. Köpte just BMW original bakskivor och belägg, ca 2200FIM! Fan framskivorna är med belägg ca 4000FIM här hemma, det betyder att det blir mycket billigare att beställa från Sverige, fastän frakten kommer på:) Support Your Local Big Red Machine! -or else- NOMADS FINLAND |
|
|
Motornord tar för tillfället 750:-/st för bromsskivor samt 384:- för belägg fram. sammanlagt 1884:- 500:-/st bak för skivor samt 200 någnting för belägg bak. Det är bara att handla !!! |
|
|
jag fattar inte varför alla säger att allt är så mycket dyrare till m5 än till andra bmw. beläggen är tex samma till alla e-34 beläggen bak passar även till e-36 skivorna fram är i.o.f.s. egna för m5 men skivorna bak är samma som på 540. jag betalade 7000kr för inspec.2 inkl.belägg fram samt byte inte så fruktansvärt dyrt tycker jag. köpte föresten en ny insugnings bälg (gummi)170 kr!!!!!bmw original |
|
|
Jag har hittils endast köpt BMW original delar. Om igen som vanligt är alla delar ca 30-40% dyrare i Finland. Support Your Local Big Red Machine! -or else- NOMADS FINLAND |
|
| Du får väl handla från Sverige,,då tjänar du ju ca 30-40% | |
|
Har nyligen köpt nya framskivor och belägg (brembo) från bildelsimporten i Uppsala för 2000 spänn. Ivar F M5 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.