AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.242

Finns det pause funktion på business CD E39?

Visa användare
215
civ98ssu
E46 330 02 Turing
E39 525 02 Sedan
Hej alla!
Jag är väldigt besviken på Cd spelaren jag köpte och monterade i min bil. Visst ser den finn ut med orignal Cd och radio, men att det saknar massa funktioner blir man less på. Ingen pause, mute, tidsvisare, laudness och CD text. Finns säkert annat jag har glömt men det kan inte var dyrt att har dessa funktioner i en modarn bil. Nu köpte jag cd begagnad och fick ingen instruktionsbok. Kanske några av funktionerna finns. Om ni vet hur man gör snälla berätta. Eller om någon har en pdf fil snälla skick den till mig.
Tack på förhand
Mvh.
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Dessa funktioner finns tyvärr ej , loudness finns men är automatisk.
Visst finns det loudness på business radio och den är INTE automatisk (iaf inte på äldre) men hur f-n var det man gjorde... har du knappar för diskant och bas separat eller har du knappen "sound"??

CD text är en skit funktion ingen människa behöver, av mina ca 350-400 CD skivor har 2 (två)!! CD text

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Visa användare
215
civ98ssu
E46 330 02 Turing
E39 525 02 Sedan
Nej jag har inte separata knappar får bass och treble. Min business kasset radio den jag bytte ut har separata knappar får BASS, TREBLE, FADER, LAUDNESS, DOLBY och BALANCE. I den nya har jag en TONE knapp vid CD inmatningen och en AUDIO knapp vid MIDn. Det stör inte mig att allting är integrerade i en knapp, men att dem vanliga funktioner som pause mm. inte finns tycker jag är jätte dåligt.

mvh.
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Om du stänger av börjar den väl på samma ställe nästa gång du slår på den igen? Dvs, samma som att pausa, eller? Jag använder nästan aldrig cd-spelaren själv (kör med iPod).

Tonkontrollerna, balance och fader kommer fram när du trycker på antingen Tone eller Audio (jag kommer inte ihåg vilken, nu direkt). Dolby får du nog leva utan på cd-spelaren ;)

"BMW six appeal"
Farkost:Länk
Det finns två versioner av Business CD, har du inte knapparna uppe vid CD-inläppet så tar du fram dom i MID-panelen med TONE-knappen. Egentligen är det väl Professional spelaren som har funktionerna i MID, min Business CD har knapparna uppe i spelaren.
Mute går ju snabbt att fixa med volymratten eller rattknapparna, ingen större affär, mute från telefon osv finns (CD:n pausar också). Dessa modeller togs fram runt -96 eller tidigare, det är 10 år sen, hur vanligt var det med CD-text då?

FP
Visa användare
215
civ98ssu
E46 330 02 Turing
E39 525 02 Sedan
I min gamla bil hade jag en Pioneer stereo från 95, 96 eller sånt den var full proppad med grejer och den hade CD text.
Med pause menar jag inte när man stänger av motorn. Jag vill ha knappen framme.
Mvh.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

På min V70 -02 så finns i alla fall ingen pauseknapp på CD'n. Vill man avbryta uppspelningen av en CD så får man antingen byta till radio eller helt enkelt stänga av stereon.

På mina senaste BMW så har jag haft CD-växlare och på dessa så kan ju inte heller pausa utan som Volvostereon ovan så får man byta till radio, kassett eller stänga av.

___
//Ulf
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Tryck på volymknappen så stänger du av stereon. Tryck igen så börjar den spela från samma ställe.

"BMW six appeal"
Farkost:Länk
Jag ser det närmast som en fördel med en snygg och städad front utan ett helt tivoli som blinkar och visar bilder...) Idealet vore en minimal display i synfältet mellan de stora mätarna och de nödvändigaste reglagen på ratten. Om vi skall vara riktigt ärliga så är det bara trafikfarligt att flytta blicken och att störas av en mängd reglage och annat som gör att man måste styra med en hand medan man söker upp knappar med den andra. Riktigt ärligt alltså...

FP
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Kan hålla med om att jag oxå saknar en CD TEXT funktion på stereon.. annars tycker jag att d e helt ok =)

// M.v.h. Spajjjs
Åq
47
Åque
525tdsA Touring-96
520i Touring-97 (sambons)
Jag är inget proffs på bilstereon men jag har aldrig ägt, använt eller sett en bilstereo med pauseknapp för CD. Har aldrig saknat det heller, däremot saknar jag mute-knappen.

Åque
Visa användare
431
Appelqvist
E70 X5 35sd -08
Mute-knapp.... slå av stereon, ger samma effekt.... lika enkelt.

Tycker att den enhetliga och stilrena designen på dessa apparater är mycket smakfull, själv ville jag ha en nakamichi före jag skaffade e39an... samma där, mycket stilig och enkel design utan alla flipperspel och eq-inställningar.

Det enda i funktionsväg som jag vill belysa som bra, är ju visningen av text från Ipoden till midden, förenklar musikletandet en hel del.

6a - för det är du värd
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.