|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Haha, jaha, men jag har ju fler bilar att välja mellan. Hur förhåller det sig till cab och kupé då? Har ju tyvärr ingen sedan men allt annat =) |
|
|
MikEe Du sa att du hade fått påhälsning och att dom hade stulit dina Angeleyes. Förjävligt! Du nämnde också vasastan. Min 525a med sportpaket står i närheten. Strax innan jul 2006 kom jag ut på morgonen och upptäckte att någon/några hade stulit fronten (inte ljusen). Förjävligt tyckte jag men det var bara att pallra sig iväg till BMW och snällt betala självrisken på 3000kr. Fick tillbaka bilen i februari bara för att samma sak skulle hända igen nu i mars 2007. 3000kr självrisk och ännu en anledning att överväga att sälja. Vad gör man???? Finns det något ATT göra? |
|
| Larma & limma mera, enda lösningen tror jag. Min bil har stroblampa, 3st sirener på olika ställen, samt vanliga tutan inkopplad på larmets blinkersutgång. Självklart också separat batteri långt bort ifrån det vanliga batteriet. Extra skaksensor som sätter igång larmet om man så mycket som sparkar på däcken. Både front och bak har egna brytare som vid försök till demont startar larmet. Mycket smältlim på lyktornas skruvar, och några "special" fastsättningar på fronten. Tog mig iofs typ en hel arbetsvecka att "säkra" bilen så här, men nu borde jag kunna sova hyffsat tryggt. | |
|
Lidas 7 Ja du, var du parkerar verkar inte spela någon roll. Stod på döbelnsgatan som ju är en betydligt bredare gata än många andra i området och lyktorna tog dom veckan innan midsommar då det ju är ljust hela tiden och fortfarande mycket folk i stan. Vad man gör: 1. Larm MED glaskrossensor. Har du fina fälgar så även med lutningssensor. 2. Stöldmärk även lyktorna. Försäkringsbolaget var mer än glada att stå för kostnaden vid min stöld. Det minskar värdet vid en vidarekrängning av stöldgodset till tredjepart. Var noga med att det finns ett klistermärke vid förarrutan som påpekar stöldmärkt glas. 3. Kör PL400 eller liknande i de 4 skruvarna vilket markant försvårar borttagningen av lyktorna som annars bara tar några minuter för den som kan. IOFS hindrar inte det den sönderslagna rutan... 4. Be att bilen får vara ifred från idioter som inte kan skilja mellan mitt eller ditt. Sen finns det andra mindre trevliga saker med att ha en bil man är rädd om... det senaste... ett rejält dörruppslag mellan dörrlist och handtag på min 325 Ci. Ett halv år nya dörrar som bytts pga rost. Vad gör man? Dyrt att fixa och irriterande som tusan varje gång jag kliver in i en bil i annars perfekt skick... Lycka till Mickee |
|
|
Lidas 7 Såg nu att det var din front som hamnat i fel händer. Punkt 3. ovan fungerar ypperligt för fronten. Försvårar enormt möjligheten att utan lyft få bort den. Ingen garanti men när dom väl lägger sig ner för att skruva lär dom svära och leta reda på någon annas stackars E39. Mikee |
|
|
Tack som fan för snabbt svar!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.