|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
I morse när jag åkte till jobbet såg jag två st E39 med inslagen sidoruta och utan strålkastare fram! Har angeleyes blivit nya "M3 fronten" för dreggen att sno? /Rickard | |
|
Jo det verkar vara den nya "grejen"....Det kanske blev svårt att sälja m3 speglar utan spegelplattorna :) Förj*vligt att folk gör sånt! |
|
|
Tyvärr verkar så vara fallet. Har hört om ett antal drabbade i Malmö. Anledningen är väl att de äldre E39:orna nu är så billiga att köpa och i den nya kundkretsen så är det väl många som gärna "uppgraderar" med angeleyes för en billig peng... ___ //Ulf |
|
| Har haft stöldförsök. Handtaget till huven gick av inne i kupén så de försökte bryta upp huven istället. Det misslyckades, men huven och båda framskärmarna samt förardörren blev förstörda. Dom lyckades dock stjäla frontspoilern. Så nu är man närvös att dom kommer tillbaks för att sno strålkastarna. | |
|
Jaha, man upphör aldrig att förvånas... Tur man bor "på landet". "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
ja det låter trist att en del jävlar inte kan ge fan i andras bilar..har inte varit med om att ha besök i bilen men det är väl bara en tidsfråga det också Bimmer |
|
| Vart trodde ni alla begagnade Agel Eyes som dyker upp till salu kommer ifrån egentligen? ;) Host, tillgång och efterfrågan. Är själv på jakt efter dylika men det lutar nog åt fabriksnya faktisk... | |
|
Rick; Titansilver Touring med M Sportpaket på Karlavägen, var det en av dom? Inslagen förardörrsruta, en trist syn(; Mvh Stephan |
|
|
Stephan735i: Det var den ena, den andra var på Söder i Sthlm. /Rickard |
|
|
Ska man behöva BO i bilen för att få ha den ifred??? Har klarat mina Angel Eyes, men har å andra sidan fått backspeglar (ej M5), dimljus och spoilern på bakluckan stulen. Väntar bara på att eyesen försvinner en vacker dag. Undrar var och varannan dag vad det är för fel på folk som stjäl andras saker. Det är så trist. Förvisso är det bara saker som går att återställa. Men det kostar en massa tid, bekymmer och pengar innan bilen är återställd. Om du köper en bil med angel eyes uppgradering, begär att få se kvitto från BMW!!! Måste få stopp på alla dessa ligister på nåt sätt. Niklas Fransosen |
|
|
Kvitto är en bra idé.. Jag har ju nyligen uppdaterat mina framlyktor. Köpte dem begagnade av en kille som jobbade på bmw i sthlm. Lyktorna är fabriksnya, fast det är orange blinkers på sidan. Han sa så här. "när vi får in bilarna från tyskland byter vi ut framlyktorna till dem med vit blinkers på sidan, då får vi dessa över" Bilarna som är svensksålda har altså vit blinkers på sidan?! stämmer det? Och import bilar har orange blinkers. |
|
|
swunge: ja och nej, dvs svensksålda har vita blinkers medan importerade kan ha antingen vita eller oranga. ___ //Ulf |
|
Njuren |
vita blinkers e väl en induvidual-option som alltid beställs av bmw i sverige? BMW - i nöd och lust? |
|
Njuren: om så var fallet så skulle dom väl inte montera dom själv som swunge säger men det kan ju vara att det ändå dyker upp en del bilar med oranga blinkers och att det är dessa "åtgärdas". ___ //Ulf |
|
|
Det fanns ett okänt antal "för mig" Sv-sålda felbeställda/levererade E39: or, dom flesta av dom byttes det till vita blinkers runt om, dock finns det fortfarande några med orangea, som det inte har bytts på. Mvh Stephan |
|
|
Hittade en annons på blocket har mejlat honom några gånger men får inget svar. Han hade precis samma annons i höstas.Om dessa ljusen är så populära kan man ju undra varför han inte sålt dem.Priset är ju hyffsat. Man kan ju undra var de kommer ifrån. Han ska ha 3500:- kompletta. |
|
|
Glömmde länken Länk |
|
|
En stilla undran??? Om man har en e39 och av någon anledning säljer sina Angel Eyes, vad byter man till då???? För man lär väl inte konvertera till den gamla varianten heller. Och det dräller väl inte av annonser där man säljer gamla insatserna, vilket skulle vara förståeligt då alla byter upp sig. Och inte heller lägger man ut dyra pengar hos BMW för att några månader senare komma underfund med att dom passar inte mig eller jag hade inget behov av dom för jag hade visst ingen e39:a Varifrån kommer alla dessa Angel Eyes?? Stöld i många fall. Visst skrotas det bort en del nya e39:or men det kan väl inte svara upp till antalet annonser. Kan ju ha fel?! Fransosen |
|
|
Fransosen: det är säkert en hel del av de som sälj som har en tveksam bakgrund men det finns ju även de som på olika sätt uppgraderar sin bil och sedan när dom ska sälja eller byta in den så stoppar dom tillbaka en del av originalutrustningen och säljer desan delarna separat. Speciellt vid inbyte vet jag att detta är vanligt då handlare inte ger så mycket för extra- eller uppgraderad utrustning. ___ //Ulf |
|
|
Programmer: det låter som en mycket tänkbar orsak till varför man säljer sånt separat. Tänkte inte så långt. Eftersom jag inte håller på med detta, uppgraderingar av olika sort, är det verkligen lönsamt att hålla på och skruva på/av grejor så där inför en försäljning? Brukar lämna in mina bilar AS IS. Är medveten om att handlaren inte bryr sig så mycket om extrautrustning när han ska värdera bilen som inbyte, men OJ vad noga han är att påpeka allt extra i annonsen då bilen står i hallen. Nåväl och hur som helst, det är satans surt att det finns alltför många oärliga människor där ute som gör livet surt för oss som gör rätt för oss och i många fall jobbar väldigt hårt för att kunna köpa sin drömbil. Niklas Fransosen |
|
|
J-a grisar!! hatar folk som stjäl av andra, denna typ av människor kallas simpla småtjuvar och har så lite stolthet i kroppen att dom nedlåter sig till såna handlingar.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.