AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.567

Kluriga frågor ang nya 325i !

Hej igen, och tack för svaren tidigare! Jag har nu bestämt mig för att köpa nya 325i (tämligen fullutrustad), men jag är fortfarande osäker på ett par detaljer.

Jag velade tidigare mellan att ha svart-dakota läderklädsel eller den ljusa lemon-färgen. Lutar dock mot att jag kör på den svarta färgen, då lemon lätt blir smutsig. Enda problemet är att bilen är safirsvart och jag är rädd för att den ska bli för "mörk". Någon som har erfarenhet från en liknande bil? Eller kanske någon bild? Har letat länge utan framgång....

Sen undrar jag om det stämmer att taket blir lägre med taklucka? Hur pass mycket sjunker taket med takluckan isåfall (jag är 191cm)? Försöker motivera ett "lyx-köp" av taklucka trots att man egentligen har användning för den 2 veckor om året :)

Sista frågan....i all ärlighetens namn...behöver man verkligen "adaptiva kurvljus" om man endast kör i sthlm och på motorvägarna?

Tack på förhand!!
Det stämmer att taket blir lägre med taklucka på E46, jag antar att det är samma med E90.

Adaptiva kurvljus är onödigt om du bara kör på stora vägar. Spar dom pengarna eller lägg dom på nån annan utrustning.

Keep Your Distance!
chorda
Själv har jag beställt en 330xd som jag ska få levererad i slutet på denna vecka (hoppas jag) med färgen svartmetallic och lemon skinn. Jag har aldrig sett lemonskinnet i verkligheten så jag kan inte uttala mig om det är snyggt eller svårt att hålla rent. Jag ändrade mig dock från svart skinn som jag tänkt från början med just din motevering att det kanske kommer kännas väldigt mörkt till svart bil. Men å andra sidan är svart alltid fint och en helsvart kan ju vara ganska coolt tror jag.

Det här svammlet lär ju knappast hjälpa dig men det är lite hur jag tänkte i alla fall.
Be
204
BeemA
G30 520dx M-Sport -18
ryk 330xi:
Vi väntar spänt på bilder och en liten rapport av dina första intryck när du har fått din nya bil ;)
Ja ryk330xi vi väntar spänt på bilder. Tror du fått till en riktigt snygg kombination. Gillar när det ljusa bryter av det mörka. Å andra sidan är svart aldrig fel. Trä eller alulist Chorda? 95% av alla e90ägare tycks ha valt alulisten...
Jag lovar att komma med en rapport om bilen såfort jag fått den.

Appropå färgkombinationen så kom jag just på att min far har en svartmetallic e61 med svart skinn. Den är fin tycker jag. Han har dessutom nödvändig utrustning som massage och ventilation i stolarna ;-) Ventilationen är iofs riktigt skön tycker jag som jämt svettas om ryggen men massagen är en riktigt onödig och inte ens en skön option
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Chorda: Har precis en sådan 325i själv! Kolla tidigare trådar. Kan maila dig några bilder ikväll. ;-)
Clubsport: ja jag skippar nog kurvljusen.

ryk: jo den kombinationen är nog snyggast, men jag vågar nog inte ha så ljus klädsel så det blir nog svart iaf...jag tror ändå att bilen blir cool med svarta skinnet. Det bryts nog bra med alulisten.

Andre: jag vore väldigt tacksam om du kunde skicka någon bild så vet man hur det ser ut :) du har min mail på min pres!

Ingen som vet exakt hur mkt taket sjunker med taklucka?
chorda
Tror absolut att det blir bra med svart. Som jag sa har min far en svart e61 med svart skinn och den ser riktigt bra ut tycker jag, och det borde ju inte bli sämre på en e90 ;-)
Chorda,

Jag har en silverfärgad 325:a med svart skinn och alu-inredning vilket jag är mycket nöjd med. Jag gillade lemon-färgen skarpt, men har läst på en del forum att den färgen är mycket smutskänslig, bl.a kan jeans färga av.

Jag valde taklucka efter mycket om och men, men takhöjden blev i kortaste
laget. Jag nuddar taket, trots 180 cm i längd. Om jag köper ny E90 framöver, kommer jag hoppa lucka. Som sagt, svart skinn är snyggt, men jag tror också kombinationen grått skinn/svart bil skulle funka mycket bra, då blir även halva instrumentpanelen grå, vilket gör att den blir snyggare än helsvart i min mening.

Hoppas dessa synpnkter har varit till någon nytta!

Mvh

JW
Ci
531
CiM
325ciM-04
chorda:

har du möjlighet att få röd inredning, VÄLJ DEN. mörk bil med röd inredning= mums mums mums.
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
"Jag gillade lemon-färgen skarpt, men har läst på en del forum att den färgen är mycket smutskänslig, bl.a kan jeans färga av."

Samma här, var också inne på lemon men ändrade mig i sista stund innan beställningen! Svart skinn och borstade alu paneler + svart innertak är en mycket homogen kombination tycker jag!

Jag hoppade luckan mest pga priset kontra nytta ( använder den kanske 3-4 gånger per år )
Visa användare
199
judas
Volvo V40 T2 -16
Jag har en helsvart BMW (Cosmossvart, shadowline, svarta stolar och svarta aluminiumlister invändigt). Den upplever jag inte alls som "för mörk" utan bara snygg. Svart är snyggt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.