|
|
|
|---|---|
|
skruvade ur stiften på min 3,6 idag o gjorde komptest 1-9,5 2-8,5 3-9,5 4-9,5 5-9,5 6-9,5 man ser att 2ans cyl aviker ngt men annars bra på det sättet men är det inte lite lågt? någon som testat sin eller vet vad det ska ligga på i en frisk maskin Tacksam för svar | |
|
Hej du ,, har nyss gjort ett komp test på bmw i karlstad på min 3,6 som har gått ,, blev följande 1- 11.5 2-12 3-12 4-12 5-12 6-12 |
|
| När ja ringde bmw och kolla i sommar sa dom att det ska vara 10,0: 1 på 3,6an. Vet inte 3,8an ska vara högre?? Men TROR det ska 11,0: 1 | |
|
kompressions förhållande 10,0 på 3,6! stämmer... men med mätare ca 13 vid ny och bör inte stiga under 11,5 beg.. så min gick varm vid läkage av vatten pump sen blev den sämre så nu är det dags att friska upp den så bara att riva ur o kontrollera o renovera |
|
|
*EKAN 72* ser ut som din motor mår bättre än min grattis till dig |
|
| Man ska inte bry sig om siffrorna så mycket.Det viktiga är att kompressionen är jämn över alla cylindrar och ska ej diffa mer än max 10% tror jag att det var.Prövade du att göra om testet på tvåans cylinder eller hade du en mätare som man gängarfast så att det inte kan läcka ut kopressionstryck.Sedan när man tar prov så ska gasen vara i botten så att man får maximal fyllnadsgrad. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.