|
|
|
|---|---|
gretzky |
Har precis köpt en belyst m-knopp till min E46:a men vet ej vart elen ska kopplas in! Lokala Bmw-verkstan säger att det inte går att ha belyst knopp i min bil...snyft! Är det någon som vet om det går och i så fall hur? Köpte den från www.koed.dk dieseldoris |
| kolla handbromsen, där finns en sladd! har inte gjort detta själv men kan vara värt att kolla | |
gretzky |
Har lyft bort damasken o lite plast med där finns inga kontakter. Med tanke på att kabeln som följde med är dryga metern lång så misstänker jag att den ska kopplas in nånstans vid ljusvredet. dieseldoris |
|
På E30n kopplade jag den på sladdarna till ciggtändaren. Kanske funkar för dig med... /Johan Min E30: Länk |
|
|
Originalknoppen tar strömen från en speciell förgreningskabel som man sätter på askkoppsbelysningen. Se bild: Länk Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
gretzky |
Krukset e att jag har en 320d o i den sitter en vanlig ej belyst läderknopp, så jag e tveksam men du kan lita på att jag ska lyfta upp damasken o kollla imorgon. Tack för tipset. dieseldoris |
|
Gretzky: var det denna du köpte: Gearknop, læder/krom, -Med lys-, Sportsgear www5942 DKK 299,00 / DKK 373,751 Är själv ute efter en men då helst i läder/alu M-sport belyst. Dom verkade ej ha den men priset var ju iaf helt rätt! Frakt kostnad? |
|
gretzky |
Nej det var www2255 Gearknop, læder, "M", -Med lys. 561DKK eller ca 695sek. Så om jag ej får till knoppen i min bil får du gärna köpa den av mig. Funkar nog bättre i en 330. dieseldoris |
|
Gretzky, den extra kabelhärvan som "tjuvar" ström från askkoppsbelysningen, till växelspaksknoppen, bör passa i alla E46:or! Denna kabelstump sitter inte monterad från fabriken om man inte har belyst växelspaksknopp. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| gör som johan B säger, så är problemet löst. köp till förgrenings kabeln om du vill får det profsigt gjord. :-) | |
|
gretzky hittade din vxl knopp till slut.... Men den som jag är ute efter verkar ej finnas, trots att det fanns många att välja på, vill ju ha Läder/alu med belysning, m-sport. Har en Orginal läder M knopp idag så om jag handlar av dig blir det lite för lika... En möjlighet som jag läst i en tidigare tråd är ju att köpa emblemet på BMW för belyst knopp, och fixa belysningen själv.... Men som sagt då får jag inte alu.... Letar vidare. //Leffe |
|
gretzky |
Gjorde det lite lätt för mig o klippte medföljande kabelsats och skarvade på den på askkoppsbelysningen. Funkar utmärkt! Själv e ju bäste dräng heter det va:) Summa summarum, lita inte alltid på vad en bmw-verkstad med "experter" säger. Tack för alla tips ändå. dieseldoris |
|
Jag gjorde på samma sätt i min e46:a Länk jag var dock lite mer seriös och lödade kablaget, men funktionen är densamma. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
wendtan: Köpte du din vxl knopp med eller utan belysning? Tänkte om du kanske monterat din bel själv? Gärna länk var du handlade. //Leffe |
|
|
Den köptes i Amerikat. Det är en modifierad orginalknopp, men den köptes som sagt så. Länk Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Dom såg riktigt fina ut! Och det fanns att välja med svart läder åxå.... Tror det blir en sådan framöver!! Någon aning om vad frakten kostade? |
|
|
wendtan ...men den köptes som sagt så. UTAN belysning alltså? |
|
|
my bad... Hittade den, för 138 $ //Leffe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.