|
|
|
|---|---|
Vantage |
Jaha jag kommer inte med något nytt direkt. Troligtvis har förpumpen lagt av på min Tds. -98:a och 30 000 mil på mätaren. Lägger av när det finns 15 liter kvar ungefär och plaskar man i 20 liter så knallar den igång igen. Undra bara efter att jag läst varje tråd ( tror jag ) om placeringar och pumpar i tanken. I min E39 -98:a så finns 2 st svarta gummianslutningar under baksätet. Vissa säger vänster sida andra höger sida ( där förpumpen är placerad ). Är det olika eller ??? Sedan nämns "snabel" i den ena tanken ( tydligen 2 delad ?? )för att pumpa ur denna sida till den andra ??? Hur ser en förpump ut ( kul att veta innan )?? Hjälp mej någon !!!! Vantage |
| om de är en kombi sitter väl pumpen under baksätet, om de är en sedan sitter den i bagaget.svårt å beskriva hur den ser ut men..som en liten elmotor som omsluts av en plastring å en slang som sitter mellan pumen å (ringen)...ja bytte även reläet på min för de krångla åxå. | |
|
Nr 1 på denna bild är förpumpen: Länk Nr 7 på samma bild är "snabeln", det du inte ser på bilden är att "snabeln" sitter ansluten till hållaren för förpumpen. Det är inte svårt att byta pumpen, det är bara lite slaskigt om man har lite för mycket diesel i tanken :-) Pumpen sitter på passagerarsidan, dvs höger sida av tanken sett bakifrån bilen. /Fredrik |
|
Vantage |
Fy faan vad jag bli imponerad av detta forum. Tack 525tok och Dmi, ni har blivt helgonförklarade :-))))) Vantage |
Vantage |
Har bytt Förpumpen och bilen går som aldrig förr. Enkelt att byta och jag tror att jag fick ett bra pris: 1010:- ( Original ). Tack för all hjälp jag fått här på forumet. Vantage |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.