AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
1.688

Fotsteg Runningboard eller liknande?

sk
21
skantze
BMW X5 3.0 D -02
Hej!

Jag är mycket tacksam för tipps på vad ni tycker är bäst / snyggast att ha som runningbords eller fotsteg på bilen! Tycker inte att orginalfotstegen är speciellt upphetsande?

Är det någon som har tipps på något snyggt och var man köper?

MVH:

//Skantze
Visa användare
44
.arvid.
Estorilblå M coupé
Highlandgrön X5 3.0d
Well, jag vill nog instämma i den önskningen. Jag vill nog ha ett litet större insteg än BMW's standardinsteg på grund av att det nu under vintern fastnar en hel del snöslask på de svarta plastrelingarna som sitter under dörrarna nu . Och eftersom X5ans insteg är ganska högt så kommer man lätt emot plastrelingen och smutsar därmed ner sin långa rock eller sin klänning.

Om man hade ett litet större insteg så att man kommer upp lite i taget kanske man kunde få upp rocken eller klänningen lite från smutsen.
Låt oss hoppas att du ialla fall rakar av dig skägget innan du drar på klänningen då...

Personligen tycker jag fotsteg på "små-SUVar" likt X3,CR-V,Santa Fe Ruscon RAV4 etc etc ser störtlöjligt ut, passar bästa på full stora SUVar från det stora landet i väster ( INTE X5!!) samt Land Rovers, Patrol & Landcruisers dom flesta "truckshopparna" har en del "rörmockeri" till BMW så kolla utbudet hos t.ex.: Hansen Racing, Trucker, Truckparts m.fl.

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.