|
|
|
|---|---|
|
Vad e detta för nått? allmän undran.. Länk vanliga oljepumpen drivs väl med kedja? mekaiskt? så min undran vad e detta i länken ovan? sen undrar jag om någon vet vad en S62 är kapabel o varva? med original lyftare? Hoppas nån där ute kan svara på dessa frågor.. Mvh | |
|
M5'an har en hjälp-pump för att klara dom höga sidorkrafterna som den kan utsättas för :-) hydralyftarna klarar 7500 - kanske tom 8000 men inget jag går i god för :-) |
|
|
Hej! tusen tack för snabba svaret! ja du om inte nån borde veta allt om s62 vid detta laget..hehe tänkte nästan maila dig personligen o fråga men kändes "dumt"..:-) vet du närmare funktion om detta? vad händer om detta går sönder då? klarar den med den mekaniska vid haveri av "hjälppumpen" går "hjälppumpen" hela tiden annars el? går den när maskin är igång eller direkt när tändingen slås på? får man fråga vad du varvar med din m5? Mvh |
|
| Hjälppumpen är gyrostyrd, enl vad jag (=en man utan praktiskt erfarenhet, iofs) läst... :) | |
|
Jo jag har läst samma sak :-). jo ang varvtal så är det ju så att om kammarna inte är byggda för mer än xxxx varv - så där det ingen större mening med att varva mer än det då effekten minskar.. M5'an varvar jag till 7200 - den har sportkammar (som iof är helt meningslösa. (subjektiv åsikt)) - samma effekt som dom ger kan man ta fram med orginalkammarna och en offensivare mappning av vanosen. nya motorn kommer varva 8500 men det är med solida lyftare, och kammar direkt från belsebubs smedja :-) |
|
|
540is: ang kammar, så man kan få ut bättre toppeffekt med orig kammarna om man mappar vanosen annorlunda? vart har ni läst om hjälppumpen? jag e så intresserad utav hela maskinen o hur den e byggd. har ni/någon tips på sidor på nätet där man kan läsa om den fias s62 maskinen? =)) skulle vara kul o se en effektkurva på en orig motor som blivit körd i en bromsbänk.. 540is: vet du hur mkt x rör gör på en sådan maskin? läst en del att det skulle ge hyffsat bra ökning med mappning.. stämmer det? för s62 grenrör e väl samma som på 540? Mvh |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Om din hetmailinkorg klara 2MB så har du kvällsläsning så du klarar dig en stund ///MVH Hasso Länk |
|
Tusen tack hasso!! uppskattas verkligen!!! Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.