|
|
|
|---|---|
|
Passar en K&N open air sportluftfilter från 325 till 328...För att det verkar som att K&N inte har någon open air till 328, enligt motornords hemsida. Är det nån som vet om K&N har open air till 328 på nåt annat företag . Skulle uppskata om jag kunde få snabba svar jag vill nämligen montera filtret nästa vecka. Tacksam för all hjälp Forza BMW | |
|
Är det verkligen ingen som vet nåt om detta. Jag behöver hjälp, filtret måste beställas denna vecka för att kunna monteras nästa vecka. Snälla hjälp!!! Forza BMW |
|
|
Kolla med Bildelsimporten i Uppsala, dom har inte svikigt mig än så länge! 018-505080 |
|
|
Antar att du menar K&N 57i kit som inte finns till 328. Jag skrev till K&N och frågade och de svarade att satsen som finns till 325 inte passar 328 och att de inte har några planer på att ta fram en sats till 328. Annars är det klart att det finns lösa filter som passar. Själv köpte jag East Coast Induction Systems sats med K&N-filter, rör och avskärmningsplåt. Kolla Länk |
|
Jompa |
Om du vill ha ett öppet filter typ KN till M52 motorn så skall du ha ett filter med 80mm anslutning. Så ja filtret till 325 passar på 328. Jonny |
|
Vem ska jag lita på Christian M eller Jompa angånde detta båda låter som dom vet vad dom pratar om. Jompa>>>>Hade du nån sportluftfilter på din 328, vad var det för nåt om du hade??? Forza BMW |
|
|
Vem ska jag lita på Christian M eller Jompa angånde detta båda låter som dom vet vad dom pratar om. Jompa>>>>Hade du nån sportluftfilter på din 328, vad var det för nåt om du hade??? Forza BMW |
|
| Europadelar har open airkit till 328, kostar runt 900. | |
Jompa |
Hej YUG! Ja jag hadde KN filter på min 328ic -96 och detta var samma filter som används till 325. Men du kan använda vilket filter du vill så länge anslutningen har en diameter på 80mm. I dag så har jag ett BMC universal-filter med 80mm anslutning. Hoppas att detta ger dig lite klarhet. Hälsningar Jonny |
Jompa |
Kanske skall förtydliga mitt föregående inlägg. Jag använde alltså det filterelement som var avsed för 325, jag använde alldrig den avskärmningsplåt som ingår i KN´s kompletta kitt. Så jag kan bara svara för att filtret passar och inte plåten. Ursäkta om jag uttryckte mig på ett otydligt sätt |
|
Tack för din vänlighet och perfekta svar Jompa. Då blir det väl att beställa en 325 kit, och en stor tack till allihopa som har hjälpt till. Forza BMW |
|
|
Jag kan ju också förtydliga mitt svar. Det som enligt K&N inte passar är hela kitet men själva filtret passar antagligen på både 325 och 328. Antar att det som gör att K&N inte anser att 325-kitet passar till 328 har att göra med tempgivaren som sitter i luftburken på 325 men inte på 328. |
|
calles80 |
Ja beställde ett Jamex open air filter från Europadelar för flera veckor sen.. Inte dykt upp nåt ännu!!! Kostar 850 spänn men de är superlång väntetid så man hinner vänta ihjäl sig! "Väntar ännu" |
Jompa |
Hej! YUG En rekomendation! Beställ ett universalfilter med 80mm anslutning i stället för hela 325 kittet. Det blir mycket billigare på detta vis. Bara en tanke så du slipper göra samma tabbe som jag. Det blir ju några kronor billigare, pengar som du kan lägga på något annat. |
|
YUG... Jag hittade detta på börsen. Länk Kanske kan vara något. Mvh. Micke Olsson |
|
| Jompa - Då undrar jag vart du köpte ditt BMC-filter? | |
Jompa |
Hej ave! Det köpte jag på Bilmode center i mölndal (Gbg). Har inte exakta priset men det var 800kr lite drygt. Hälsningar Jonny |
Jompa |
Hej ave! Såg att du bor i jönköping. Bilmode center brukar ställa ut på Elmiamässan och kommer säkert att göra så nu till påsk, så du kan säkert ringa och be dem ta med ett filter. Har inte nummret men det står i gula sidorna. Jonny |
|
jompa.. vet du var man kan hitta en bild på det där avskärmningsskyddet som du snackade om. är sugen på att snickra ihop ett sånt till min e21'a. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.