|
|
|
|---|---|
|
Hallå igen. på gång med en import på 525 touring 04,05. Silver,automat,läder,navi,panorama. Ev europabil ska hjälpa mig. Men jag har inte den blekaste vad priset bör ligga på??Vilket bud ska jag lämna?Vi har pratat om ca 300000kr..Kan man få den billigare? Det borde väl finnas en uppsjö av dessa bilar eller är dom nya än?? den okunniga | |
| kolla på mobile.de vad dom ligger på ... | |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
de är fortfarande väldigt dyra. kolla på bmw.de, de billigaste kostar 275' i tyskland! och sedan ska europabil tjäna pengar. jag tror du får svårt att hitta en sådan med den utrustningen under 300' om den inte ska ha rullat så mycket. med en mätarställning på 2-3000 mil får du som minst betala 330'. för att komma ner runt 300' gissar jag att du får köpa en som rullat tunt 5000 mil. men kolla prisnivån själv, det är ju enklast. och köp inte "billigast på blocket", som är billigare i Sverige än den billigaste på annons i Tyskland, för de bilarna är bara skräp även om de endast är 2 år gamla.... mvh Johan |
|
Tackar tackar, Är denna modell sköön??Har faktiskt aldrig ens provat!! Bara den äldre versionen. Är det samma motor i denna nya modell? Tycker bara att nya är brutalt snygg så därför blir det nog en sådan...Skulle ni köpa till en sk, garanti ytterligare europlus eller vad det nu heter? Vad kostar en sån? Hoppas att jag blir en lika härligt nöjd bmw ägare som så många beskriver. bort med volvon äntligen och in med "hajen". Ps liten tanke bara... alla pratar om känslan i bilen. ska den komma ifrån en bil?? den okunniga |
|
|
Glöm inte att lägga till komfortstolar, PDC, Xenon, utökad klima, FH och Hifi paketet. Orginal stereon suger sten. Drag är otroligt dyrt att eftermontera så det bör det vara på den från början. Aktivstyrning är både älskat och hatat. Kolla även så det är med domkraft och reservhjul, många tyskar har säkert valt RFT. |
|
|
Robert J, sammanfattar väldigt bra orsaken till BMWs numera usla andrahandsvärde och varför de är så svårsålda. Tragiskt men sant. Lycka till med köpet!!! |
|
| Som Simon säger, med rätt utrustning är de relativt lättsålda och till bra priser. Fel utrustning eller färg, då är det som att sälja solarium i Afrikas djungler. | |
|
Robert J, min analys gäller även välutrustade BMW med "rätt" färg. Kinket vad gäller utrustning, färg och miltal har få motsvarigheter i andra märken enligt min mening. Jämför gärna med andra märken hur många procent av värdet som är kvar efter 4-5 år på en BMW mot andra märken. Det är inte endast att V70 är mer praktiskt som familjebil som gör att jag har det nu. Visst är välutrustade BMW mer lättsålda även om det mer ligger på det planet att man blir av med dem alls. |
|
|
De sena -05:orna av 525:an har 218Hk, kan ju vara bra att veta... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.