|
|
|
|---|---|
|
Döm om min förvåning när jag öppnade motorhuven och hittar fläktvingar lite överallt... Hur vanligt är det att det händer? Någon som råkat ut för det? Någon som har en aning om vad en ny kostar? Begagnad? Är det farligt för motorn att köra även om tempen håller sig normal? Bilen är en 520ia-01. Mvh, Danteflod | |
|
Hejsan, Såg ditt inlägg angående fläktvingarna, har du fått fixat problemet? Jag har samma problem men vingarna har nu gått av 3 gånger. Vad kan det vara för fel, har haft bilen på service men de hittade inget fel.. Mvh David |
|
|
Hej! För min del var det vattenpumpen som var "slut". Antar att pumpens axel "glappade" något vilket resulterade i att vingarna gick emot och slogs av... Om inte ditt fel är som mitt så skulle eventuellt ditt problem kunna vara att slirkopplingen till fläkten glappar med samma resultat. Vad säger du? |
|
|
Hej. hade likadant bekymmer på min,där var det viskokopplingen som greppade för bra så den snurrade alldeles för hårt så vingarna böjde sig och nuddade i nåt och gick av.men kan även vara vattenpumpen. Nikki |
|
|
Hejsan, Jag har ny vattenpump samt viskokoppling, men fick tillbaka bilen från service och det visade sig vara en motor dyna som var slut, men det var svårt för dem att hitta felet. Vi får se nästa gång jag tar en rivstart om det var det verkliga felet! :) Mvh David |
|
|
Hej Detta hände mig också , men jag vet fortfarande inte vad som var orsaken. Det kostade mig ca 6000 med ny kylare och fläkt. :-( TB |
|
|
Belin: Kollat så inte nån motorkudde är trasig på din? //Roffa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.