|
|
|
|---|---|
| Finns det och vad kostar det? | |
![]() 13.415 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
När jag hade bytt styrstagen på min BMW 535i -E34 körde jag och gjorde en framvagnsinställning på Vianor i Malmö. Kostade typ 500:- och jag var nöjd med arbetet. Nu var ju detta på Vianor i Malmö, men VianorExpress finns ju i Västerås (Tallmätargatan) och de utför hjulinställningar, så slå en signal och kolla med iallafall. |
| Ok, ja det låter ju bra. Ska ringa dem imorgon och kolla. | |
| Kan rekommendera Bilservarn på Bastborreg (021-350315). Har anlitat honom till mycket, senast byte av stötdämpare, fjädrar och bussningar samt Insp II. Även gjort flera hjulinställningar där och alltid varit mycket nöjd. Vet inte om han är billigast men definitivt en av de bästa. Var BMW i V-ås som visade mig dit en gång i tiden då de inte hade tid att göra hjulinställning. | |
| Ok, aldrig hört talas om men värt att kolla upp. Fler tips?? | |
|
som Dojjan skriver så är Bilservarn ruggigt bra och billig, polarn gjorde fyrhjulsinställning där efter att jag kröte styrstaget på hans jeep, kostade under tusenlappen om ja inte minns helt fel.. no brains, no headache... fingerspitzgefühl! |
|
|
Nu har jag kollat runt och beställt tid hos Vianor (450:-). Bilservarn skulle ha 908:-. Är väl knappast nån raketvetenskap att göra en framvagnsinställning så tyckte inte att ett bra rykte motiverar dubbla priset. Aros Auto tog 813:- och Framvagn och däck 680:-. Var väldigt spridda skurar för samma jobb. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.