|
|
|
|---|---|
| tänkte försöka mig på att göra det i helgen... nån som har några tips? har försökt söka på det men jag kan inte hitta så mycket om det... Och måste man göra en hjulinställning efter? | |
|
Autopower -> Gör det Själv -> Mekartips -> Byte silentblock Länk Karl Birgander, Kalmar BMW 318is -90 |
|
| Man måste nog inte göra en hjulinställning efter bytet. Jag hade en kompis som gjorde de åt mig och däcket var snett innan och gjorde att även ratten var sne när man körde rakt, men allt ordnade sig med ny bussning. Både ratten och däcket satt rätt efter bytet. | |
|
Grelle: hur påverkar bakvagnen hur ratten står i raktframläge? Karl Birgander, Kalmar BMW 318is -90 |
|
|
Mektipset om silentblock funkar inte så bra som anvisning för byte av främre länkarmslagringen på E36. Gummilagringen är visserligen av samma typ, men det går inte att pressa upp den så som beskrivs eftersom den sitter på tvären. Man bör justera hjulvinklarna efteråt, eftersom toe justeras genom att flytta "korgen" som bussningen sitter i. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.