AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.150

Ngn här på AP? ... Väg 55 Str-näs -> Enk kl 0845 i morse

Paap Reeder
Det var länge sedan man körde den vägen och sedan dess har det ju kommit upp los cameros ... så jag låg som sista bil av 4 i jämnt "90 blås" .. även mellan skåpen eftersom jag inte visste var dom satt s a s.

Blir så rundad av en 735/E32 ... och när vi så kommer upp på "kamerarakan" ... drar E32:an förbi dom andra tre i ett blås alldeles framför skåpet.
Bedömd fart minst ca 130 framför skåpet.

No blixt! ... men jäkligt coolt kört.

De 10 skåp som finns Enk/V-ås/ Str-näs så finns det en kamera till dom ... 1 på 10 att man klarar sig.

Nåväl ... fast du: Släck dimljusen bak. Ser inte bra ut. Som att åka med en 2 meters vimpel på moppens pakethållare.

MVH /// Paap R
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Paap Reeder:

På den vidriga "Strängnäs-Enköpings-slingern" gör jag som följer: Jag stannar till innan avfarten från Eskilstuna o skruvar av framskylten. Sedan gör jag som den beskrivna E32:an...Fullt ställ ;-) Jag mosar om allt jag ser, bara det är OK trafikmässigt o man inte utsätter andra för fara... Har jag gjort i 2 år nu... Funkar klockrent! Har fått EN blixt på mig, med nedfällt solskydd... INGA BÖTER!!!

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Alltså lägger man sig i på vänster sida av vägen är det ju knappast någon risk att man blir fotat = fritt fram att köra om.
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Gör som jag. Kör med skylten på och strunta i skåpen. Jag tror knappt det finns några kameror till de dära skåpen. Jag tror kameraskåpen är den största bluffen svenska folket blivit utsatt för. Jag har struntat i skåpen under flera års tid och nu börjar jag nästan vilja ha ett foto hem på posten som man kan rama in och pryda vardagsrumsväggen med. Kan ju vara värt 2000 kr?! Kostar ju vilken tavla som helst idag.

mvh
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Stavros:

Nej, det är sant...Kameraskåpen är ju hittills en bluff, men man kan ju inte vara säker...En vacker dag åker man väl dit... Jag har hittills bara en körkortsindragning på mig, samt c:a 7 fortkörningsböter av det mildare slaget...

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.
V12 LeMans
Hehe , här nere i Skåne finns kameror i minst ett skåp i alla fall .

Min kollega "fick" en bild hemskickad efter att ha kört på väg 112 mellan Höganäs och "Änglaholm" .

gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Jag är väl en fegis som håller fartgränsen förbi skåpen..... har skaffat eftermarknads-Navi (Palm-dator med TomTom) där jag lagt in databasen med alla fartkameror. Fungerar klockrent, grunkan piper ett par hundra meter innan Stasi-skåpen så jag hinner försäkra mig om att farten är 'den rätta'. Helt lagligt, bör väl poängteras.
Om jag fattat saken rätt kommer det snart nya kameraskåp, som får permanent monterad kamera som dessutom ska vara 'online' mot en övervakningscentral i Kiruna. Då blir det våghalsigt att chansa förbi skåpen....

/// Gunnar E.
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Man får välja andra, snabbare vägar helt enkelt...Det är bara så urbota att ha 110 som hastighetsgräns på nya, breda Motorvägar. FRI FART är det som gäller på dylika! Det GÅR att bygga "Autobahn" även i Sverige, med alla MILJARDER Vägverket/Staten tagit in på alla vidriga skatter... Vad får vi??? Vajerräcken o "dubbel-enkel-fil" o en massa AS till självutnämnda "poliser" i Volvo 440 som kan "diktera" maxhastigheten, genom att av REN O SKÄR ILLVILJA ligga 20-30Kmh/ UNDER rekommenderad hastighet....De skall DÖÖÖ!! Ursäkta att jag tog i, men jag låg bakom dylika idag...URRKK :-(

St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Kraftwerk: Väl talat!

instämmer å det fullaste, Tingvall borde göra en studieresa till tyskarna o lära sig lite vet hut :P

___
Mvh
Patrik N.
Paap Reeder
... en lokal snubbe körde 10- 15 kmh på en 30- sträcka. Det var uppenbar risk att mina Nokia friktion skulle frysa fast i vägbanan (- 11 grader C) så för att undvika detta tog jag vid ett 30-gupp och gick jag ut i motsatt körbana på andra sidan trafikdelaren och rundade honom ... och fortsatte i stippulerade 30 knyck!

Kanske inte så "snyggt kört" men det tog skruv ... Tuuuuuuuuutttt började det låta ... och låter nog än.

MVH /// Paap R
Heja Halland! På en sträcka mellan Falkenberg och Laholm pågår ett test.
Hastighetsgränsen är höjd till 120. Mycket bra!

Du skall inga andra bilar hava framför dig.
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Snart köper jag en SKITSTOR Cadillac "fullsize" i skabbigt skick, monterar olagliga MONUMENTALA, Australiensiska "Wildbars" i fronten, a´la Mel Gibson, o så "puffar" jag helt enkelt undan alla "dikterande" GRISAR ned i diket i c:a 140Km/h...så får vi se vad de säger...ASEN...Det skall bli sopor av deras 440:s.. ;-))))) hahahahah!!! Ojoj vad jag är arg i mitt inlägg...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.