|
|
|
|---|---|
|
Tjena. Hämtade min Ascotgröna 525 -95:a svensksåld med 14000 mil på mätaren idag. Bilen är Ascotgrön. Har aldrig sett denna kulör förut. Någon som vet något? Sonderlack? | |
|
Nej, inte sonderlack, men det kan mycket väl vara en individualfärg! Inte helt ovanlig på M5 -95, framförallt touring. Har aldrig sett den på en vanlig 525i! Någon som har en E34-broschyr från 1995? Mvh, Kalle ________ Bilarna: Länk |
|
|
Hade visst en själv :P Och det verkar som att Ascotgrün var individual till både M5 och övriga E34. Vet att jag sett en E38 i Ascotgrün också, men inte om den var individualbeställd. Mvh, Kalle ________ Bilarna: Länk |
|
|
Någon som har en bild på färgen? /Fredrik |
|
Scheckheft |
Hej Till E38 ingick Acsotgrön i utbudet fram till faceliften, därefter fick man göra en individual beställning. Bilder på en E34 i Ascot: Länk Mvh Scheckheft |
| Va kul... Då kanske man har en lite speciell bil då?? Känner mig helnöjd än så länge. Spinner som en katt, och inte ett skrammel eller klonk. Ska försöka ladda upp lite bilder när vädret tillåter... | |
|
Länk bild på e34 med den färgen |
|
|
353 Ascotgrün var en ordinarie färg, dock endast tillgänglig till 4 och 6cyl E34 om dom beställdes med Executivepaket, detsamma gällde 360 Sorrentblau, 305 Petrol-Mica och 299 Techno-Violett. Av dom 46st 540i/6 HE51 av modellår 1996, lackerades 2 exemplar i 353 Ascotgrün, det gjorde den ändå till en rätt vanlig färg, 301 Kaschmirbeige, 263 Dunkelblau, 668 Svart II, 259 Brokatrot, 283 Daytonaviolett "endast med M Sportpaket" 290 Maledivenblau och 269 Arktisgrau valdes inte av någon beställare. En av dom två Ascotgröna sparade jag bilderna på, från annons på mobile feb-04, med utrustningslistorna till alla 96: or, var det enkelt att identifiera den;) Mvh Stephan |
|
|
Tack för infon! mvh Fredrik |
|
| Stephan735i: Hur i hela fridens vet du allt du vet? haha, teach me ;) | |
V12 LeMans |
Fanns inte ascotgrün till e23 , e24 , e28 och e30 på 80-talet ? |
|
Banditleffe; Enkelt, ett stort intresse speciellt för "min" modell 540i/6 HE51, färgerna som erbjöds på 95-96års E34 finns här, hela 20 färger till 530i/540i Sedan... Länk och i och med att jag har utrustningslistorna till alla 96: or så är den delen lätt, håller på med övriga 751st 540i/6 HE51, finns en hel del roliga Individualbilar, samt började med listor på HE52 den högerstyrda Europamodellen, även HE53 Nordamerika 1524st och HE98 Sydafrika ca 72st, samt Touringversionerna HK31 LHD 499st och HK32 RHD 62st "enda fabriksbyggda 400Nm E34 RHD Touring" är mycket intressanta, sammanlagt ca 3203 exemplar, 561 exemplar är Touring, 330st färre än M5! Mvh Stephan |
|
|
Min Ascotgröna måste då ha "Sonderlackirung för Executive modellen." Antar att min är utrustad med Executive. Den har nedlackade kjolar, grå tygklädsel och instegslister bl.a. Vad ingick i M sportpaketet till E34? Kan man dra ut en utrustningslista med hjälp av chassienummret?? |
|
| Våran 316iA är Ascotgrön =) Otroligt snygg färg! | |
|
Hej! Ni får ursäkta, men jag kan inte låta bli att försöka dra nytta av tråden en smula. Här i Uppsala går det nämligen en e36 328 Touring som är riktigt snygg. Den har en färg som påminner om Atlanticblå (?), som vad jag vet finns till e63, men den är aningen gråare och aningen grönare, men jag tror inte att det är Ascotgrön, någon som har förslag? Stephan 735i: Du är en tillgång! Krävs det mycket jobbatt få alla dessa biluppgifter? Måste man inte i förväg känna till vilka chassienr. som utrustades med t.ex: V8 eller kan man be BMW plocka fram alla utr.listor för en viss motorkod eller hur gör man? Jag blir nyfiken... /Fredrik Vacker förare ska ha vacker bil ;)Länk |
|
|
...jag måste fortsätta: Som tonåring var jag vansinnigt insnöad på Ford Mustang och Shelby,och jag var det enda till dom rakade iväg i pris så förbaskat. BMW är då ett mycket trevligt alternativ, dessutom åker man mycket bättre i en Bumse, tänk det går t.o.m.att tala till varann i landsvägsfart i dem, man behöver inte skrika passageraren i örat för attgöra sig förstådd... Nåväl. Som musse och Shelbyentusiast blir man ganska bortskämd med detaljerad info av den typ som Stephan 735i, HD91 m.fl besitter. T.ex ger Amerikanska Shelbyklubben ibland ut ett Världsregister med SAMTLIGA Ford-chassienummer som den gode Carroll Shelby varit och petat i PLUS utrustningslista och namn på nuvarande ägare(om denne hittats) samt historia om bilen,så gott man funnit detta, tidiga verkstadsbesök finns med på i stort sett alla. Till detta kommer naurligtvis rejält med info om varje modell. Jag har den upplaga som kom 1998 och den är på 1300 sidor drygt med lövtunna blad och pyttetext. Ett grymt jobb nedlagt!!! Tänk om liknande litteratur funnits till Bumsar, ibland känner jag behovet av sådan litteratur. Man får väl försöka engagera sig i framtiden... Så! då har jag skrivit av mig om detta lilla problem, ber om ursäkt för att det blev lite O.T, men vad jag vill säga är att jag tycker att ni som tar reda på hur saker verkligen ÄR istället för att anta, är guld värda! mvh Fredrik Vacker förare ska ha vacker bil ;)Länk |
|
|
635 CSi; Tack! Jag har tagit reda på vilka chassinummer som bilarna har, saknar tyvärr serien för HK32, så där kan jag ännu inte begära chassinummer, dom exakta antalen har jag fått via forumet på e34.de, och en märkesbroder som äger en Daytonaviolett 540iM/6-10/94, dessutom har jag på HE51 kört varje chassinummer på realoem, för att få fram vilken månad varje enskilt exemplar är byggt, det var så jag förstod att en bil färdigställd i jan-95 var speciell, den stod två månader i Garching;) Veilchenblaumetallic, Komplettläder Nappa blauviolett, samt kolfiberpaneler i stället för trä, bilen med chassinummer innan är från nov-94, bilen efter dec-94, men denna blev inte färdig förrän den 30/1-95! Längre svar kommer senare. Mvh Stephan |
|
|
Jocke Arwidsson; Ja, det är via chassinumret du får utrustningslistan, hör med din lokala återförsäljare. M Sportpaket till modellår 1996 E34 530i/540i "endast Sedan, Touring gick aldrig att få med M Sportpaket" så ingår följande; M Technic stötfångare fram/bak Vogelaugenhornträ "svart trä" Svart innertak "Kan finnas någon inredningsfärg, som har ljust innertak, precis som det gör på M5, även om jag inte förstår vilken det kan vara? Ultramarinblau, Pergament? Sportstolar "standard med delskinn, Millpoint, lägre extra kostnad för skinn" M Sportchassi 8 + 9x17" Style 5 Krysseker med 235/45 fram och 255/40 bak, 235/45 på 8x17 som reservhjul. Metalliclack "Cosmosschwarz, Arktissilber, Avusblau, Daytonaviolett, samt utan avdrag solida lackerna Alpinweiss 3 och Hellrot. Till dom 6cylindriga modellerna var det 15" Krysseker eller 16" iX alufälgar som gällde, läderratt följde också med, samt dimljus, dom två sista detaljerna var redan standard på V8: orna, det var också M Technic trösklar på V8: orna, vilket det inte var på 520i, 525i, 525iX, 525td och 525tds. Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.