|
|
|
|---|---|
|
märkte igår att hela diffklumpen var kletad med olja. och så låter den som nått vinande störande ljud. vilken packning skall man byta och vad kostar den??? hur vet man exakt vad för diff man har.. fanns så många olika... | |
| om den viner så är antagligen lagren slut,men kan ju vara för lite olja med?kolla det först,annars så brukar packningen på ingående vara slut,alltså på pinjongaxeln,kolla,märk upp muttern angående varv o läge,ta av den och byt packboxen.länge sen jag bytte,kostar kanske några hundra,bytte på min gamla volvo för nåt år sen(2-300)borde ju vara lite dyrare till bmwn tycker man! | |
|
skulle det va så att lagrena är slut.. kan man byta dessa??? eller lutar det åt ett helt diff klumps byte?? |
|
|
VAD KOSTAR DOM SÅKALLADE LAGREN? Peace!! |
|
|
Ring och fråga BMW vad dem kostar. Är lagrena slut brukar man oftast byta hela klumpen har jag för mig. En klump till din bil, lamelldiff, såg jag begagnad på powerbörsen för 2500 kr. |
|
|
OKEJ JA SKA RINGA NER TILL BMW O FRÅGA... TACKAR FÖR SVARET.. Peace!! |
|
|
ringde ner till bmw... det var 2 packningar man behövde... kostade 6:- kr styck hehe...gratis nästan =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.